Det där förbannade körkortet.
Idag blir det nog inte mycket gjort. Det börjar säkert regna när som helst och jag är bara allmänt trött. Jag är ensam hemma eftersom föräldrarna jobbar så det hade varit fint med lite sällskap, samtidigt som jag gärna vill ha en hel (nästan i alla fall) dag för mig själv. Det hade varit skönt. Titta på film, lyssna på musik, dricka ofantliga mängder te, kika runt på Tradera eller kanske baka något. Bara vara.

Men jag borde VERKLIGEN börja plugga körkortsteori igen. Nästa vecka har jag körlektion och det var tre månader sen sist pga brist på körtider och jag har inte rört boken sedan dess. Jag har haft noll motivation denna sommaren, vilket det visserligen finns naturliga förklaringar till. Men jag hoppas att den kommer tillbaka. För jag vill, samtidigt som jag, just nu i denna sekund, känner att jag är nöjd bara jag har det där förbannade körkortet i plånboken innan jag flyttar till Göteborg nästa höst.
Jag tror att jag har glömt bort varför jag ska ta det. Ångest.

Motivera mig, någon?
#1 - Bess

För du måste ha körkort för att få jobb som frilansfotograf... eller om du ska åka ut i skogen nånstans o ta hand om nån stackars farbror eller tant som behöver hemhjälp... och om du får ett akut-sug efter Ben and Jerry´s, kan du bara ta bilen o svischa iväg o köpa den o komma hem igen innan glassen smält..mmmm

#2 - Sister Disco

svar: tack för påminnelserna, baby! det där sista peppade mig mest. kanske.