the first week of 2008.
Idag har det gått en vecka in på det nya året.
2008 kommer verkligen att bli Förändringens år för mig. Det finns en del saker jag ska göra för att göra året så bra som möjligt. Den första grejen har jag redan klarat av, vilket var att bli frisk. Nästa är att ta tummen ur röven och köpa ett halvårskort på Friskis för jympa + styrka! Jag jympade förra våren och jag har saknat det SÅ mycket. Det är hur kul som helst att jympa. Dels för att det är kul med koordination och dels för att man är flera stycken i en stor grupp. Så nu, när jag har fått min sista lön så blir det back on track med svett och irriterande schlager-hits! Mitt mål vilket ligger som en liten osynlig grund, är att kunna gå ner en del i kilo. Jag väger för mycket och går gärna ner i vikt med något som är hysteriskt kul! Det får ta lång tid, bara jag har roligt.

Sedan har jag funderat på att kanske börja plugga med något till hösten. Jag är inte säker på vad än (har ej kollat runt), men det är tur att jag vet vad jag är intresserad av. Vilket är foto eller sociala stuffs. Göteborg känns för mig oerhört lockande och klockrent eftersom jag tycker det är världens bästa stad..men jag vill inte planera allt för långt fram i tiden. Då känner jag mig nervös och pressad. Men jag vet att jag hade kunnat trivas där uppe i götet, verkligen!
Jag vill inte sitta hemma och hoppas på att jag blir upptäckt av några talanger jag har -jag vill satsa också! Jag vet på ett ungefär vad jag vill bli och det sista jag gör i livet är att lämna mina drömmar. Det har jag lärt mig.
Skämmigt nog så saknar jag att gå i skolan också. All gemenskap och kunskap som man har valt själv att få. Att få bevisa och överraska sig själv om att man är duktig på vissa saker.

En av de svårare grejerna är att försöka ta igen massa tid med en hel del vänner jag inte umgåtts med på länge. Jag är nog en enfaldig mästare på att bygga upp massa relationer, men omedvetet lägga fokus på vissa. Detta har jag haft problem med jättelänge och är medveten om att det inte är ett dugg nyttigt. För jag tycker om alla vänner jag har, vill inte förlora en enda för de betyder något för mig på olika vis. Men jag måste försöka ha mer kvalitetstid med dem och inte sitta hemma och hoppas på att någon ska föreslå något att hitta på. Någon måste ta iniativ och varför inte jag?

Om jag ska vara ärlig så finns det inte så överdrivet många FYSISKA saker som kommer att förändra mitt år. Det finns även vissa saker jag ska tänka på och stå upp för. Som att t.ex. inte låta mig behandlas som en trasdocka för idiotkillar, vara trevligare mot päronen och försöka sova bättre.
Jag ser inte allt detta som några nyårslöften, jag har bara råkat komma till insikt nyligen. Och det känns sjukt bra. Jag är alltså redo för förändringar och förbättringar!


Hittils har 2008 varit väldigt lyckat.
Jag har haft den bästa veckan på mycket länge av en speciell anledning jag inte tänker skriva här. Men jag är så otroligt lycklig så det nog knappt går att beskriva. Jag trivs med tillvaron och gör spontana saker. Dessutom mår jag bra i själen. Tack och lov. Tack och lov för 2008!




//Mad