my name is Busy, mrs Busy.
Jag tror jag trivs med att vara en upptagen människa.
Jag vill ha saker att göra som får tiden att gå fort, jag vill ha rutiner och kunna ha kontroll. Kontrollbehov över mig själv? -mycket möjligt. Struktur är min grej, jag överlever inte utan mina listor i bakfickan/handväskan eller min fullplanerade almanacka. Vissa kallar mig galen och stressad, men det är så jag mår som bäst. Jag behöver ha saker nedkladdade på ett papper. Det är bara sån jag är. (och att jag skriver klädbutiker i kronologisk ordning från busshållplatsen när jag ska shoppa, är en annan historia)

De senaste arbetslösa månaderna har jag enbart levt i nuet, tagit saker som de kommer och låtit livet göra vad det vill med mig. Jag har haft fokus på saker och ting som jag älskar mest, levt i en flowerpower-vardag vid sidan av alla allvarliga saker jag BORDE ha hållt på med. Men jag känner att jag har gjort allt det där tillräckligt nu. Jag behövde verkligen leva så ett litet tag, men nu ska det bli andra bullar. Operation: flytta fokus.

Jag har äntligen fått visstidsanställning på mitt gamla jobb igen. Visserligen bara för mars än så länge, men det finns nog möjlighet för länge tid. Äntligen blir det lite inkomst och få träffa gamla jobbarkompisarna! :) Jag hoppas på att få jobba där längre, för att sedan se vad som händer i sommar. Bara jag får rutiner är jag mer än nöjd.

Det är efter min helg i götet som jag har kommit till insikt om min vardag. Efter att ha sett hur mina syskon lever, så inser jag att att jag måste ta tag i vissa saker och fokusera om. Ruska om mig själv och försöka se saker och ting på ett nytt sätt. Inte bara det -göra något åt det också! Körkortet känns väldigt lockande just nu. Det är dags att ta tummen ur röven att boka tider nu, har inte övningskört där på pinsamt länge faktiskt. Hemma går allt bra, men nu står jag bara och stampar på samma ställe. Jag behöver lära mig nya saker.

Nu ska jag packa min matlåda och förbereda mig på första eftermiddagen på jobbet.
checklist: boka övningskörning på körskolan.






//Mad