En RÖD Violet Beauregarde.
Idag när jag åkte bussen påväg in till stan gick det på en mamma och hennes(?) tre småbarn. Den ena ungen var målad knallröd i hela ansiktet, varför? Jag fattar inte. Varför låter man sitt barn bli målad knallröd i ansiktet? Det fanns inget annat målat än den förbannade röda färgen. Det såg ju förskräckligt ut.

En sak som skrämde mig mest var att hon satt och hetstuggade på ett tuggumi, mina tankar kom direkt på karaktären Violet i "Kalle och chokladfabriken". Ni vet den obeskrivligt irriterande skitungen som tuggar tuggummi HELA tiden och tillslut blir lila och blåser upp till en gigantisk boll. Läskigt. Jag kunde inte låta bli att stirra på ungen i bussen, kanske blev jag rädd för att hon skulle bli förändrad. Åh fy. Tanken var grymt skrämmande.

Efter att ha stirrat på ungen i ungefär 15 min så gick sällskapet av (fast det var nog inte därför). Och ungen såg inte ut att ha gått upp ett hekto i vikt på resan. Men jag kunde fortfarande inte sudda bort Violet ur mina tankar. SKITUNGE.



Willy Wonka: -Chewing gum is really gross, chewing gum I hate the most.






JAG HATAR HENNE.