Som soppa i mitt huvud.
Usch, jag hatar när planer går i stöpet.
Jag hann inte med bussen jag hade planerat att åka med för att möta en vän i stan, caféer i stan är stängda och vi kan inte vara hemma hos honom. Så nu har vi med andra ord ställt in och ska ses imorgon istället. Men jag fylls ändå med ångest. Det blir soppa i mitt huvud när saker och ting inte blir som jag har tänkt. Speciellt när det handlar om att jag ska transportera mig själv någonstans. Jag hatar den där dämpande känslan. Den måste bort. Nu. Jag tycker synd om mamma som blir vittne till mina känslostormar. Förlåt, kära du.

Och vad tusan ska jag hitta på nu då?
Om ca fyra timmar kommer min brudkompis att höra av sig och då blir det pubrunda. Men fyra timmar. FYRA. Det finns några alternativ:
  • öva sång
  • titta på "Juno" för 2:a gången på tre dagar
  • zappa på tv'n
  • sova
  • surfa på alla möjliga sidor
De två första punkterna känns mest lockande just nu. Så får det bli.




att titta på fina gamla bilder på Keith Moon är rätt schysst det också.

#1 - Hannan

Sv: Jag vill också fika med dig! :*

#2 - Singo

Visst är det jobbigt att missa bussen när den går så sällan! Men nu vet vi att du har en trevlig fika idag istället. Om du orkar efter nattens övningar!