2009; januari till juni.
nu är det bara 5 dagar kvar tills det är nytt år.
därför tycker jag att vi tittar igenom mitt år och börjar med januari till juli:






jag var på fest hos en vän ute i skogen med en massa andra vänner


och fest i Göteborg med stagediving, shots och skatepunk


jag började praktisera en kort period hos en frilansansade fotograf och denna bilden
kom på förstasidan på en broschyr för ett hus som skulle säljas


jag köpte mina favoritörhängen


och började klä mig mer i pastellfärger, lite sötare kläder liksom.
det var ungefär här som jag bestämde mig för att låta håret växa ut.


dessutom var jag på en fantastisk konsert med Oasis.






jag åkte till Göteborg för den jättestora fotomässan med utställningar,
försäljning och intressanta föreläsningar


och så hade kära Beyond Retro öppning!


jag bakade cupcakes för första gången


jag åkte med fotografen jag praktiserade hos, till Stockholm för möbelmässan.
vi jobbade om dagarna med en massa saker och drack vin på kvällarna.






i början av Mars kom det snö i Göteborg helt plötsligt
och jag var väldigt mycket hos min dåvarande pojkvän


jag dansade i timmar på Club Radio London, när det fortfarande var mycket folk där


men så äntligen försvann snön och vårsolen kikade fram


en vän i Karlskrona fyllde år och vi firade det i skogen där han bodde


tårta, öl och kanske tjugo vänner


jag köpte en ny kjol som jag dessvärre inte använder ofta,
men som är himla bekväm



jag började en kock- och storhushålls-utbildning, som jag efter ett tag hoppade av.
och efter några dagar med tejp i ansiktet var jag tvungen att ta ur mina piercings


och jag skrev högskoleprovet som jag tyckte var väldigt svårt.






vårsolen kom till Karlskrona och man kunde sitta i parken för första gången i år


jag köpte en playsuit som jag sydde om till klänning
och jag började få en förkärlek till blå/röd/vitt


jag åkte till Göteborg och såg några vänners band, Makthaverskan, för första gången.


jag köpte en av mina favoritklänningar som jag använder väldigt ofta


och så tog det slut med hjärtevännen.






jag var på Liseberg för första gången i år och testade det fantastiska glasscaféet


en nära vän hade modevisning på Storan med en massa fina kläder


jag hälsade på hos fina Linnéa i Mon Cheri för första gången


och hade picknick med min Emma i Slottskogen med fransk musik och vin




jag åkte med en vän till hennes familjs sommarstuga i Karlskronas skärgård


och firade Första Maj med kanske trettio vänner ute i skogen med
grillad mat, studs och en massa dans






min mormor fyllde år och det firades, som vanligt, med grillat någonstans utanför Karlskrona


jag kramade på vänner som gick ut gymnasiet


jag hade många picknickar


det blev midsommar vilket firades hemma


kubb, mat och dans till 90's-musik när de äldre gästerna hade åkt hem


jag färgade håret rött för kanske 4:e gången i mitt liv
och åkte på Peace & Love-festivalen och kände mig lite extra pop/rockig




en nära vän sedan flera flera år gick bort.
bloggen fick en paus för att jag inte orkade göra något.
inte ens gå upp ur sängen eller äta på flera dagar.







my 2009, from January to June.
please use the Google-translator in the sidemenu.