2009; juli till december.
fortsättningen på min årskrönika. första hälften hittar ni här.






jag åkte ut till min väns sommarstuga för ett dygn


det blev fest och nattbad i mörkret med grannarna


jag åkte till Göteborg och syster och hennes pojkvän döpte sig


det blev många besök på café-uteserveringar


mina föräldrar hade varit gifta i 30 år och det firade vi med en heldag på en mysig ö
med familj, vänner, restaurang och mysiga promenader mellan små hus och klippor


vi åkte till andra vackra öar med fika och badkläder


påväg hem från Göteborg släppte mina föräldrar av mig i Laholm hos en vän


vi gick i second hand-affärer, gick promenader, träffade gemensamma vänner,
gosade med hennes hund och hennes mormors hundar jag blev kär i. (bilden ovan)


i Karlskrona blev det fester i solnedgången


och jag gick på en smärtsam begravning för min vän,
med strumpbyxor i hennes favoritfärg


och jag inhandlade den kanske finaste tubtoppen jag har skådat.






jag och Moa hade hittat en lägenhet i Göteborg
och började genast inhandla saker tillsammans


och fikade i solnedgångar på badplatser


jag festade med mina Karlskrona-vänner för sista gången på ett litet tag



och åkte till en ö ungefär 2 timmar ut i skärgården med mina föräldrar och vänner


jag besökte en barndomskompis sommarstuga


jag hade inte varit där sedan jag var liten och jag överöstes med nostalgikänslor


jag sa hejdå till Karlskrona


och flyttade äntligen till mitt älskade Göteborg!


jag började i världens bästa klass på världens bästa skola
och som avslutning på första veckan lekte vi i Slottsskogen


och jag jämnade till min frisyr som hade börjat växa ganska mycket.






en nära vän hade en födelsedagsfest som började såhär..


.. och slutade såhär


jag köpte min älskade sammetsklänning


och träffade jättetrevliga John för första gången


jag vann en massa rosetter


var på Liseberg för andra gången


och hade klassfest med en massa mat, vin och dans på gayklubb på en båt






jag var åter igen på Liseberg och åkte karuseller


och inhandlade min fina trenchcoat från 60-talet. jag älskar den!


det blev höst


en klasskompis och hennes kollektiv hade stor inflyttningsfest
med ballonger, öl, allsång och dans till nostalgilåtar


jag firade en vän med att bjuda på bio (Coco avant Chanel) och chokladpraliner


jag köpte äntligen ett par skor jag har tittat på länge
och en fantastiskt fin väska från Tradera


jag åkte på besök hem-hemma i Karlskrona


och hälsade bland annat på farmor.


och köpte denna klänning på Tradera som förmodligen är min favorit.






jag blev vegetarian


mina föräldrar kom till Göteborg och jag bjöd på årets första glögg och pepparkakor


och ett gäng Karlskrona-vänner kom på besök






jag åkte till Köpenhamn med klasskompisar för att filma massor i COP15




och åkte hem till ett vinterklätt Karlskrona


hos mina föräldrar exploderade det nästan av julstämning


jag åt mitt första hel-vegetariska jultallrik


och lekte paketleken för tredje året i rad


och vi fick en vit jul!







my 2009, from July to December. you can find the rest here.
and please use the Google-translator in the sidemenu.
#1 - Anonym

Kan inte du skriva lite om din skola? Den låter väldigt intressant!

#2 - Madeleine

Anonym:

jag kan göra ett inlägg om den, om du vill.

min skola är kanske världens bästa!