nyårslöften, eller vad man nu kan kalla dem.

precis som min vän Emma har jag funderat en hel del kring nyårslöften och sånt.
jag är också skeptisk och tycker att folk oftast tyvärr sätter upp mål som snarare
kan ge en ångest än hopp att klara av. men den senaste tiden har jag funderat
över mål jag skulle vilja uppnå, så man kan väl kalla dem för nyårslöften antar jag.
när jag ändå har funderat över dem.


få bättre kontroll på ekonomin. för mig har det gått ok med allt som har med hyra,
räkningar och matpengar att göra. men nästa år tänkte jag att det skulle gå jättebra.
det har varit ganska svårt att vänja sig vid att inte bo hemma längre. jag ska lära mig att spara!

inte underskatta mig själv, vad det än handlar om. det där är jag riktigt bra på,
att tänka att jag inte kommer klara det eller det. nu är det stopp för sånt!

lära mig en massa vegetariska maträtter.

få bukt på mina sömntider. jag fullkomligt älskar att vakna någorlunda tidigt,
vara utvilad och känna att man har många många timmar på dygnet kvar.
men samtidigt är jag alldeles för bra på att vara uppe lite för sent om nätterna.

försöka att äta choklad bara på helger. choklad är det godaste jag vet och
den senaste tiden har jag ätit det lite väl ofta kanske.
dessutom är det dumt om jag skulle lyckas tröttna på choklad!

försöka hitta inspiration till fotoidéer. nu är min systemkamera visserligen sönder,
men i alla fall. jag har verkligen noll inspiration till fotoidéer, vilket jag tycker är sorgligt.
fotografering är ju min största passion.




vad har ni för nyårslöften om ni har funderat ut några
?





just like my friend Emma, I've thought a lot about New Year's resolutions and stuff.
I'm also skeptical and think that people often, unfortunately, sets up goals that
rather may give you anxiety than hope to success. but recently I've thought about
goals I would like to achieve, so you may call them New Year's resolutions, I guess.
because I've already thought about them.


get better control of my economy. for me it has gone ok with everything associated with hiring,
bills and money to food. but next year I thought it would go great.
it has been quite difficult to get used to not living at home anymore. I will learn to save!

not underestimate myself, whatever it is about. I'm really good with that,
to think that I can't to that or that. now that will stop!

learn to cook a lot of vegetarian food.

get control over my lack of sleeping. I absolutely love to wake up kind of early,
feel rested and feel that you've got many many hours left of the day.

try to eat chocolate only at weekends. chocolate is the best thing I know,
and Recently I've eaten it maybe little too often.
moreover, it's foolish if I could manage to get sick of chocolate!

try to find inspiration for photo ideas. now my big camera is broken, but anyway.
I really haven't any inspiration for photo ideas, which I think is sad.

because photographing is my biggest passion.


do you have any New Year's resolutions?
#1 - Candy

Oj, har inte ens tänkt över det. Tycker det känns så jävla krystat och klyschigt. Men har funderat på att börja sätta upp ett par mål för varje kvartal! Det känns vettigare. =)



Hoppas du lyckas bra med dina mål/löften!

#2 - Tove

jag brukar inte ha nyårslöften.... eller jag och en kompis brukar skriva vad vi vill ska ske under det kommande året, vad vi vill ha gjort och vad vi önskar ska hända. det är kul att se om man lyckats ^^

#3 - Boris

Fin blogg:)



görs på nyår?

#4 - ylva

jättebra med vegetariskt! en rätt som är väldigt god är: koka Quinoa. skär upp Halloumi-ost till små bitar, som du sedan steker tills de blir lagom färgade sådär. sedan blandar du ihop det, tillsammans med...tomat, ruccola, gurka, valnötter. ja vad du än tycker om att ha i en sallad. det är inte bara gott utan även väldigt mättande. på riktigt! värt ett försök, en av mina favoriträtter! ha det fint

#5 - ylva

här är en bild på quinoa & halloumi-salladen:

http://ylvaosv.blogg.se/2009/november/idag-onsdag.html

jajajaaajaja, men det är i varje fall gott

#6 - Madeleine

Candy:

jo, jag tycker det är krystat att komma på nyårslöften, bara för att det ska vara nyårslöften.

precis som många andra försöker jag sätta upp mål för mig själv titt som tätt, och just nu kan nyår vara en bra start.

det låter verkligen vettigare. tack och lycka till själv!



Tove:

nej det brukar inte jag heller. men mål kan man ha ibland tycker jag. åh, det lät fint, något sånt kanske man också borde göra!



Boris:

tack! det blir partaj hos min storasyster och sedan någon klubb för att dansa hela natten. själv?



ylva:

åh det låter hur gott som helst. jag skriver genast upp det, tack så hemskt mycket!

#7 - Boris

sv: jag ka nog fira med familjen -.-

#8 - Tove

sv: ja :) det är riktigt kul att se hur man tänkte tidigare! roligt med kompisarna

#9 - jennifer,

mycket bra & vettiga saker.

själv är jag inte lika vettig & tänker mest lära mig virka