Skins.
Det finns en förtjusande brittisk ungdomsserie som finns med i Kanal 5's tv-tablå på söndagar kl. 22.30.
Skins heter det och premiärvisades i England i januari 2007.
Serien handlar om ett gäng ungdomar och deras vardag. Droger, sex, vänskap och relationer.
Det som skiljer Skins från andra ungdomsserier är att denna är rätt vulgär,
fast på ett väldigt underhållande och ärligt sätt.



Såhär brukar deras fester se ut.
Dans-rufsiga frisyrer, konstiga outfits, utsmetat smink,
höga klackskor, mat-krig and party til' you drop.


Jag har nyligen börjat titta på allra första säsongen och det dröjde bara något avsnitt
innan jag fullkomligt älskade serien.
Karaktärerna är så härliga, de hittar på en massa galna saker och är äkta vänner.
De lever livet helt enkelt.
Visserligen ska man akta sig för att "romantisera" vissa saker,
men hur mycket känner man inte igen sig då?

(och det är lite fräckt att låtar med både Hives och Mando Diao, är med i vissa avsnitt..)


Allra mest älskar jag Cassie.
Hon är så himla söt, konstig, kärleksfull, lite smått korkad och underbar.
Titta här!



alltså: Kanal 5 på söndagar kl. 22.30.





I totally love Skins, the TV serie.
This is how their parties used to look like.
Cassie is the character that I love the most,
just look at her. She's adorable!

#1 - Nadja

Jag har hört att den är bra. Ska se om man kan ladda hem den någonstans. Tycker sådant är rätt så intressant. Frågan är om det är reality eller serie...? Dokumentärer är det bästa!

#2 - E

Jag ÄLSKAR Skins.

#3 - emma

skins är min favvoserie. jag köpte första säsongen på dvd när jag var i london för något år sedan. jag har sett alla avsnitt tusen gånger, minst!

#4 - Sister Disco

sv till Nadja:

du MÅSTE kolla upp Skins!

det är en serie :)

#5 - Sister Disco

sv till emma:

min också, förmodar jag.

åh, sweet! Jag försöker få tag på tredje säsongen,

men det verkar omöjligt.

#6 - moa

alltså nu har jag kollat igenom till så himla långt bak i din film och serier-kategor. vi har så sjukt lika smak. laddar nu ner cirka allt du tipsat om som jag inte redan sett och jag är så lycklig över alla filmer jag nu har framför mig som jag vet att jag kommer älska! har typ 20 filmer so far hehe... såg förresten precis my so-called life för första gången och älskade den så jävla mycket! och åh måste berätta att hannah murray var inne på mitt jobb och fikade häromdagen, dog. cassie är min favorit också. kommer du till nyår? puss