Peace&Love på tio minuter.
I måndags kväll kom alltså jag och en vän hem från Peace&Love-festivalen i Borlänge.
Och för att vara min första festival så var det faktiskt riktigt roligt!
Jag har förut ogillat festivaler av flera anledningar,
men när man har chans att få biljetter gratis så får man ge det en chans liksom.

Vi såg Babyshambles (jag ska gifta mig med Pete), Miss Li,
Mando Diao (Gustaf m-m-mmm) och Håkan Hellström.
Alla banden var typ hur bra som helst. Speciellt Håkan, han var magisk.
Jag grät när han kom in på scen.
Och man kan ju säga som så att halsen var lite sådär efter konserterna.


Jag har gjort en video om vår festival-vistelse:



Jag tänkte att jag ska göra en PLUS/MINUS-lista över årets Peace&Love,
som av mig får 3 av 5 toasters! :

PLUS:
- det regnade inte.
- jag umgicks med otroligt fina (och nya) människor.
- banden vi såg som var så himla bra.
- alla konstiga unika människor som gjorde lustiga saker
som t.ex. ha parasoll som bastakjol, skrika ramsor från Ronja Rövardotter
typ klockan 5 på morgonen, folk som var utklädda, spela jullåtar i megafon
samtidigt som man springer på campingen, afrikanskt trumspelande på gator o.s.v.
- grannar som festade glatt dygnet runt med bra musik.
- jag råkade träffa på fina Klara en snabbis.
- hångel.


MINUS:
- det var JÄTTELÅNGT att gå från camping till festivalområdet.
(och från stationen till camping med all packning)
i värmen så kändes det som att man skulle dö ungefär.
- att det kändes som att 80% av alla var under 18 år.
det fanns alltså massvis med för fulla fjortisar och dryga "stekare".
- jag blev ofrivilligt drogad första kvällen, vilket resulterade i minnesluckor, jag var okontaktbar,
spydde blodrött och låg typ medvetslös utanför tältet tills morgonen kom.
- festivalens snackis var Michael Jacksons död och vi vart många som var chockade och ledsna.
- mina fötter har aldrig någonsin varit såhär trasiga.



just nu är jag jättesjuk, ont i halsen och förkyld.
och igår hade jag feber. bara så att ni vet liksom.
puss ♥





Here's a video about me and my friends trip to the Peace & Love Festival in Borlänge 2009.
We had a nice time mostly!

#1 - Klara

Ja det var verkligen en förträfflig festival! Och mycket trevligt att vi sågs i Babyshambles-vimlet! Pete var dunderbar

#2 - Madeleine

sv till Klara:

jovars!

ja det var det sanneligen, lite sådär när jag just

tänkt att undra om jag träffar den där Klara!

åh, han var mer än så. typ.

#3 - Julia

Åh härligt det var att få se Pete o Babyshambles, helt klart grymt! :D

#4 - Madeleine

sv till Julia:

eller hur! det kändes inte riktigt verklighet

när man stirra upp mot den stora skärmen

som pryddes av Petes vackra ansikte.