Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Till min frukost idag kollade jag för första gången på filmen "Eternal Sunshine of the Spotless Mind".
Det är en kärlekshistoria som handlar om Joel, som träffar den excentriska och impulsiva Clementine.
Men en dag genomgår Clementine en en procedur så att hennes minne av Joel försvinner helt.
Och när Joel gör samma sak minns han varför han älskade henne så himla mycket.















-Sometimes I don't think people realize how lonely it is to be a kid. Like you don't matter.
So, I'm eight and I have these toys, these dolls. My favourite is this ugly girl doll who I call Clementine.
And I keep yelling at her; you can't be ugly, be pretty!
It's weird. Like if I can transform her, I would magically change too.
-You're pretty.
-Joely, don't ever leave me.
-Pretty. Pretty. Pretty..




Åh vad jag älskar denna film. Redan gör jag det, hur mycket som helst.
Det här måste vara en av de finaste kärlekshistorierna någonsin
och just därför måste ni se denna makalöst underbara film så fort ni kan. ♥





I saw the movie "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" when I ate breakfast today.
Oh gosh, how I love that movie.
It's about Joel who meets the excentric and impulsive Clementine, and they fall in love.
But one day Clementine undergo a procedure to erase the memory of Joel.
and when Joel do the same thing he remember why he loved her so so so much.
You have to see this movie. Like. Now. ♥
#1 - E

den är typ bäst i världen, den filmen. nästan.

#2 - Klara

Ja! Den är så satans genomtänkt och fin och bra!

#3 - emma

den är jättefin, verkligen. och lite annorlunda att se jim carrey i en seriös roll också!

#4 - Madeleine

sv till emma:

det är det verkligen. jag gillar inte han alls annars,

tycker mest att han är för mycket liksom.

men gosh, han är hur bra och snygg som helst i denna!

#5 - daynacupcake

this is definitely one of my favorite movies ever. it's terrific. very well done. ♥

#6 - jill

jag älskar den med! kate winslet är grym i den. fast hon är alltid grym :)

#7 - Kjolle

Amagad. Nu blev jag glad, det är en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Och alla underliggande meningar, it is so wonderful! och det blir ju inte sämre utav de två grymma skådisarna.