9.
åh, ni måste se filmen "9" så snart ni kan.
det är en animerad fantasyfilm och utspelar sig i en utopisk värld utan människor,
där världen istället kontrolleras av läskiga stora maskiner som förstör allt de kan.
9 vaknar upp mitt i detta men finner snart en liten grupp likasinnade
som han slår följde med för att försöka gå till attack mot maskinerna.
de måste detta för att kunna överleva, både som individer och som civilisation.







gud, som jag älskar denna film. den är så fantastiskt bra, makaber, läskig, fin, spännande, vacker.
Tim Burton är en av producenterna, vilket känns väldigt uppenbart. han lyckas i allt han gör.
jag har alltid varit väldigt väldigt kräsen när det gäller animerade filmer,
men denna vann mitt hjärta fullkomligt. och så har den en av de finaste sluten någonsin.
se den bums! ♥


(se trailern här så länge.)





oh, you have to see the movie "9" as soon as you can.
it's an animated fantasy film that takes place in a utopian world without humans,
where the world is controlled by big scary machines.
9 wakes up in the middle of this, but soon finds a small group of like-minded
which he
accompany with to try to attack the machines.
they need to do this to survive, both as individuals and as a civilization.

God, I love this movie. it's so fantastic, macabre, scary, lovely, exciting, beautiful.
Tim Burton is one of the producers, which are very obvious. he succeeds in everything he's doing.
I've always been very very fastidious about animated films,
but this won my heart completely. and it has one of the most beautiful endings ever.
see it!


(watch the trailer here.)
#1 - jennifer,

men åh, den måste jag verkligen se! går den på bio nu?

#2 - jill

den är jättebra :)

#3 - Madeleine

jennifer:

nej det gör den inte. den kanske har gjort, jag vet inte.

hehe.