Club Madeleine.
som ni vet älskar jag att gå på klubb och dansa tills fotlederna nästan går av.
men om jag själv skulle starta en klubb:


skulle den vara belägen på någon smutsig plats lite undangömt.





inuti skulle golvet vara schackrutigt


och det skulle finnas ballonger överallt.


i DJ-båset skulle både flickor och pojkar spela skivor. välklädda såklart.
och då mest 60's/50's/psychedelic/garage/indie.


om man behöver ringa taxi eller bortsprungna vänner
skulle det finnas en äggstol i ett litet hörn där man kan ringa.


de 50 första som kommer skulle få varsin liten filmis.


och jag skulle vilja att allting skulle se ut och kännas ungefär såhär:







jag har gjort en liten lista på sådan musik som skulle spelas,
listan heter Club Madeleine och ni kan lyssna här.


skulle ni komma på min klubb
?






If I could start a club it would be located at any dirty little place tucked away.
inside there will be checked floor and balloons everywhere.

in the DJ booth, both girls and boys will play CD's,
and most 60's / 50's / psychedelic / garage / indie.


if you need to call a taxi or friends that are missing,
there would be a egg chair in a small corner where you can make a call.

and the first 50 who come will get a little small picture of a moviestar.

I've made a playlist with the music that maybe would be played,
and the list called Club Madeleine and you can listen
here.


would you come to my club?
#1 - Anonym

fast det där var en åskboll, och ingen äggstol :P

#2 - Rebecka (ny bloggadress)

Klart! Du har ju så fin musiksmak :*

#3 - Moa - En magisk purt til en anan värd

JA! Åh, starta en Madeleine det låter underbart fantastiskt! (Fast i Malmö:) Kram och tack för låtlistan - den ska jag sätta på när min 6 timmarstenta är över! Snyft

#4 - Natasha

Det låter helt fantastiskt, tycker jag! Skulle gärna komma förbi.:)

#5 - Sofia i London

låter ju nästan som det där stället jag brukar rymma till ibland på lördagsnätter: http://sophedeluxe.devote.se/blogs/2833576/foer-att-det-goer-ont-att-se-hur-vackra-ni-ee.htm

#6 - lisa

Jag skulle självklart komma förbi. Din klubb skulle nog vara helt underbar. Lyssnar på din fantastiska musik nu. ha en underbar fredag fina du.

#7 - Matilda

Med nöje att jag skulle! Spellistan spelas för fullt här hemma just nu :)

#8 - Madeleine

Anonym:

det är sant, tack för att du rättade mig!



Rebecka:

puss va.



Moa:

om jag hade orkat hade jag nog kanske startat klubben.

Malmö är lite långt bort kära du!

varsågodpuss och jag hoppas att tentan gick finfint.



Natasha:

du hade varit så välkommen så.



Sofia i London:

men åh, det ser och låter helt fantastiskt!



lisa:

så bra! min klubb hade nog varit rätt fin ja.



Matilda:

vad roligt att höra. du hade varit välkommen!