när hjärtan krossas och känslor svalnar.

när jag kom hem nu till Karlskrona hade jag en sprudlande höstromantik-känsla i kroppen.
jag hoppades på att få glädjas åt alla fina par jag känner här hemma, par som sprider värme omkring sig,
par som kanske är lite extra kärleksfulla såhär i oktoberrusket. då blir man så glad inombords.

men. sedan jag flyttade till Göteborg har fyra par gjort slut, vissa mer nära vänner till mig än andra.
det känns som att man kommer hem till ett trassligt kaos. trasselgarn som kanske inte riktigt har retts ut och en slags förvirring om hur man ska kunna hålla kvar alla vänskapstrådar.
det blir så klurigt när alla känner alla. alla faller i ett ledsamt domino.

och det är i sådana situationer som jag ogillar hösten, för den brukar dessvärre riva upp saker och ting.
kanske bra på något sätt, för det är ju alltid bra att tänka eller känna efter vad hjärtat talar för språk.
men ändå. det är så himla tråkigt när hjärtan krossas och känslor tonas ut.
speciellt när många gör det samtidigt.





when I came home to Karlskrona, I had a sparkling autumn romance-feeling inside me.
I was hoping to enjoy all the wonderful couple I know here, couples who's spread love,
couples who are perhaps a little extra loving in this nasty October weather.

well, no. since I moved to Gothenburg four couples have broke up, some more close friends to me than others.
it feels like coming home to a tangled chaos. tangled yarn that may not been cleared up yet and a kind of confusion about how to keep all friendships threads. it's hard when everyone knows eachother. domino.

and it's in such situations like this when I dislike the fall, for it tends to tearing things up.
maybe that's good in some way, for it is always good to consider things and which language your heart speaks.
but still. it's so sad when heart breaks and feelings fade.
specially when it happends to many people at the same time.
#1 - Becca

Å jag gillar din blogg! Så fin :)



Ha det mys.

#2 - lisa

på hösten känns de som allt gör extra ont också

#3 - Moa - En magisk purt til en anan värd

Sånt är jobbigt! När min bästa kompis blev dumpad av sin pojkvän var jag deppig länge. Klart man blir påverkad, men ssom du klokt skriver så är det väl på sätt och vis bra också - att vara sann.

#4 - Hanna

Sådant är ju så hemskt. Man vill ju att kärlek ska hålla, man vill kunna tro på evig kärlek.

#5 - jennifer,

usch, man kan verkligen ta på dina ord. de oroande & läskiga. de man försökt lämna bakom sig.

jag hoppas trots allt att din vistelse i blekinge blir fin. vi har en rätt trevlig höst här i söder trots allt.

#6 - Madeleine

Becca:

tack så mycket!



Moa:

usch ja, det gör så ont att se andra sårade.



Hanna:

visst vill man det, men jag tror också att fram till man hittar den man skulle kunna leva för evigt med, så dyker människor upp som själen behöver just DÅ. som med vänner ungefär.