ett stycke trenchcoat från sextiotalet.
idag fick jag ett paket i brevlådan och
den innehöll denna fantastiska trenchcoat från sextiotalet:






jag älskar den, för mig är den helt perfekt. rätt färg, rätt modell, rätta detaljer.
dock är det möjligt att den är lite för tunn för att använda nu, eller vad tror ni?






this is my new trenchcoat from the 60s.
I love it, to me it's perfect. right color, right model, right details.
but it's possible that it is too cold to use it now, or what do you think?

#1 - Natasha

Den är så fin! Härliga bilder!

#2 - lisa

Den passar dig perfekt! :)

#3 - Klara

Helt dunderfin är vad den är!

#4 - Emma

Passar perfekt på dig, hoppas att den inte är för tunn för att använda, man kan ju värma sig under en stickad halsduk också!

#5 - katrín

Åh! Helt, helt underbar. En klassisk trenchcoat är något jag sjukt gärna vill ha också.

#6 - Jennie

Åh himla fin! Och den passar dig ypperligt!

En sådan skulle jag också vilja ha, men gärna en mörkare (kanske marinblå?) och gärna med lite värmande foder!

Med en stickad kofta och en stor halsduk borde den dock kunna användas ett tag framöver i alla fall :)

#7 - jessica

oh, ni är ju perfekta för varandra! med en varm halsduk och fina handskar och kanske en basker fungerar den utmärkt nu tycker jag!



ps: jag vill verkligen. pratade om er igår med min sambo och sa att i göteborg finns det fina tjejer, fina tjejer som man kan bli vän med så man slipper sitta ensam så mycket hemma. och som också gillar gamla kläder, second hand och att gå ut och dansa i a-linje formade klänningar. han höll nog med lite. ni är så himla fina. jag kommer snart, måste absolut testa på göteborg. puss puss puss.

#8 - Moa - En magisk purt til en anan värd

åhh, så underbar och precis som du säger - alldeles perfekt!



lite får man ju frysa för att vara fin men precis som jessica säger - halsduk, basker och handskar så ska det nog gå!

#9 - Madeleine

Jennie:

tack! varmande foder är minsann aldrig fel.

inte marinblått heller visserligen, du får kika på Tradera eller så.

jag hade en lagom tjock kofta, handskar och basker idag, det funkade finfint.



jessica:

åh, så fint sagt sötnos.

jag hoppas att ni en dag bosätter er här,

men tills dess längtar jag mycket tills du i alla fall kommer på besök över en helg. jag har sovplats om det skulle behövas.

pussar i mängder!