favoritfilmer just nu:
om någon frågade mig vilka mina favoritfilmer är för tillfället,
så skulle jag nog svara:


för att den är så fantastiskt fin och man pendlar mellan
att vara alldeles tårögd av magisk kärlek och lite smått frustrerad.
men tänk vilken fin tråd som löper genom filmen;
om att hitta tillbaka till varandra, eller lyckas få lågan att bli lite större,
men framförallt att minnas varför man älskar och avgudar en annan människa.



den handlar om hur människors olika liv knyts ihop
och att man tillsammans är mindre ensam (som den svenska titeln är).
jag tror faktiskt inte att jag behöver säga mer än så.



den här filmen borde vara lite smått revolutionerande,
eftersom den spränger normer som finns överallt i vårt samhälle.
den handlar om en liten pojke som klär sig i flickkläder
och redan har bestämt att han ska gifta sig med grannpojken.
hur fint som helst!




för att den är så otroligt stil-inspirerande, vacker och intressant.
den här filmen får en nästan att vilja råna en bank och köpa en massa eleganta Chanel-kläder.
Audrey är elegant.



den här filmen är som en liten saga man aldrig vill ska ta slut.
den handlar om två barn som börjar med en lek som går ut på att utmana varandra till lite tokiga saker
som driver omgivningen till vansinne typ.
men när de växer upp blir det himla svårt att skilja på vad som är lek eller inte.
en annan fin sak är att dessa vackra skådespelare är tillsammans på riktigt.



vilka är era favoritfilmer just nu?





this is my favourite movies at the moment.

Eternal Sunshine of The Spotless Mind:
because it's so fantastic and you oscillates between
to be a bit teary-eyed and a little bit frustrated.
but it's a lovely thread running through the film;
to rediscover each other, or manage to get the flame to be slightly larger,
to remember why you love and adore another person.

Ensemble, c'est tout:
it's about how different people's lives become tied together
and that together is less lonely.
I don't think I need to say more than that.

Ma vie en rose:
this movie could be a little bit revolutionary,
as it detonates standards that you can see everywhere in our society.
it's about a little boy who dresses in female clothes
and have already decided that he will marry the neighbor boy.
how lovely!


Coco avant Chanel:
because it's so incredibly style inspiring, beautiful and interesting.
this movie almost make you want to rob a bank and buy a bunch of elegant Chanel clothes.
Audrey is elegant.


Jeux d'enfants:
this movie is like a little fairytale you never want to end.
it's about two children who start with a game to challenge each other to do some crazy things
that irritates the people around them.
but when they grow up, it will be difficult to differentiate between what is playing or not.
another wonderful thing is that these actors is together in real life.


which is your favourite movies at the moment?
#1 - lisa

åh har sett alla förutom coco chanel. får se den när den kommer ut sen. den går inte på bio här och den sista har jag inte sett.



tillsammans är man mindre ensam är fantastisk <3. jag har inga speciella favoriter just nu faktiskt.

#2 - Rebecka

Du har fin filmsmak! De tre översta är underbara, Coco avant Chanel har jag ju inte sett och den sista känner jag vagt igen, tror att jag läste om den någon gång men har sedan glömt bort den. Breakfast club och American beauty är väldigt bra också.

#3 - jennifer,

the notebook fick mig att gråta som en galning igår, milk finns i mitt huvud så gott som varenda dag, betty blue är så vacker att det gör ont & donnie darko finns alltid där, i huden, innanför.

så... det är väl just nu antar jag.

#4 - Natasha

Coco avant Chanel har jag inte sett än. Vill gärna se!

Har faktiskt inga favoriter just nu, såg District 9 för några veckor sen och den var riktigt bra.

#5 - Hanna

Eternal Sunshine of the Spotless Mind är den bästa filmen jag någonsin sett! Åh. <3

#6 - Hanna P

ganska precis samma som du :)

#7 - elins

eternal sunshine of the spotless mind; donnie darko; the notebook; matilda; requiem for a dream; mysteriet på greveholm.

#8 - Madeleine

lisa:

du måste verkligen se Jeux D'Enfants, den är fantastisk.



Rebecka:

tack! du måste se den sistnämnda, du kommer att älska den.

jag har inte sett någon av dem, så får komma ihåg.



jennifer:

Notebook får mig alltid att gråta, men jag tror att jag har tjatat ut den en aning. så har en paus från den för tillfället. Milk pratar alla om, så den måste jag kolla upp och Betty Blue har jag länge velat se faktiskt.

jag förstår dig, Donnie Darko är en av de bästa filmerna någonsin.



Hanna:

det är en av de bästa i alla fall. så sagolik.



Hanna P:

så fint!



elins:

du har väldans bra filmsmak, fina du.