fem skivor alla måste höra:
(min vän från Skåne har åkt hem, så nu blir det bättre uppdateringar. puss.)



denna skiva från 1965 är deras allra bästaste.
jag tycker att den är som en försmak på skivan efter,
som var början på deras lite mer psykadeliska stil.




åh, det var med denna skiva jag började lyssna mer på psych, garage rock o.s.v.
det är riktig dansmusik, riktig Club Radio London-musik.




det är blott bara några veckor sedan jag började lyssna på dem, men ack vilken fantastisk skiva.
deras låtar får en att vilja kramas och dansa. gärna på samma gång.




detta är deras debutskiva och det är nog deras bästa skiva någonsin.
när jag hörde "Mr Moon" för första gången för flera år sedan
tänkte jag att; "de där, de karlarna kommer att bli något stort!".




jag älskar Françoise's låtar, jag älskar denna skiva, jag älskar hennes röst,
jag älskar hennes vackra yttre, jag älskar allt med henne.
och jag älskar henne för att hon är gift med 60-talets finaste man, Jacques Dutronc,
för han förtjänar någon så fantastisk som Francoise Hardy.




klicka på hjärtanen för att lyssna.





five wonderful CD's.
please use the Google-translator (from Swedish)
and click on the hearts to listen.
#1 - Ine

Wow, I love your style and I love your blog! You're such an inspiration, both style-wise and for daring to be different (yet stylish!)!

#2 - jennifer,

de två första är jag sämre på, så jag ska lyssna lite senare idag. med camera obscura <3

#3 - Emma

Älskar Camera Obscura! <3

#4 - Madeleine

Ine:

oh, thank you SO much! you've just made my day.

hugs!



jennifer:

det måste du, kära jennifer. åh ja, mycket kärlek med dem!



Emma:

alla borde göra det!