Les Choristes.
åh, idag såg jag klart en av de finaste filmerna någonsin.
"Les Choristes" heter den och är som sagt fransk från 2003
och handlar om ett internat för struliga pojkar där allt är väldigt strängt.
men en dag kommer det en ny tillsynslärare och han använder sig av lite annorlunda
metoder för att få bukt på pojkarna, så att säga.









jag vet inte vad jag mer kan säga än att jag älskar den typ.
det är en fantastisk och varm film som alla borde se.






I've just seen "Les Choristes", a french movie from 2003,
which is about a strict school for disorderly boys.
but one day they get a new teacher who will use
different methods to handle the boys.
it's so fantastic and lovely and you all should watch it.
#1 - Emma

åh, jag älskar den!

#2 - Emma

Den verkar jättefin, vet du vart man kan få tag i den?

#3 - Natasha

Den där filmen är så himla fin!

#4 - amanda

Åå den filmen är helt fantastiskt! Gosskören heter den på svenska, men jag föredrar det franska namnet. Bland de bästa filmerna jag sett.

#5 - agnes

Oh, den filmen är helt underbar!

#6 - Hanna

Fruktansvärt bra film!

#7 - Madeleine

Emma:

det är den! jag hyrde den, så du kan ju titta i videobutiker eller kanske internet.



amanda:

jo jag vet, men franska är alltid finast som du säger.

samma här!



agnes & Hanna:

ja visst är den!



#8 - Linnéa

Åh, den såg jag på franskan i gymnasiet. En så väldigt fin film! :)

Linnéa

#9 - Madeleine

Linnéa:

men visst är den. helt obeskrivlig!

#10 - Sofia i London

Den kanske man ska ta o se nån dag...låter nästan som Dangerous Minds eller Dead poets society! =)