sju saker:


♥ om jag sitter nära ett fönster tittar jag gärna ut ofta och länge. min sambo brukar fråga mig vad jag tittar på, precis som mina föräldrar frågade under hela min barndom när jag nästan satt vänd mot fönstret och åt frukost. naturen fascinerar väl mig.

♥ jag kan bädda sängen strax innan jag ska sova, för jag tycker inte om att lägga mig i en obäddad säng.

♥ jag har varit vegetarian i två år vegetarian, från ungefär 9:an till 2:a året på gymnasiet. varför jag slutade berodde dels för att jag började med GI-metoden och dels för att min mamma inte hade lust att köpa dyr veg-mat. jag hade ju inte råd att köpa själv. nu har jag börjat fundera om jag ska bli vegetarian igen.

♥ jag sover tillsammans med mina gamla gosedjur från dagis och lekis.

♥ mina gamla kasettband och cd-skivor från barndomen har fått följa med mig i flytten.

♥ för ungefär två år sedan skrev jag ett långt brev till Johnny Depp, min absoluta favoritskådespelare. ni kan läsa om det här.

♥ mina vänner får nästan ta tag i min arm och dra iväg mig vi möter en Cavalier King Charles Spaniel-valp på stan. den dagen jag äntligen köper en liten egen, kommer kanske vara den lyckligaste dagen i mitt liv. jag har velat ha en i flera år och jag vet att vi kommer att trivas himla bra ihop.




♥ if I sit near a window, I look like out often and long. my co-habiter used to ask me what I'm looking at, just like my parents asked throughout my childhood when I almost sat facing the window while eating breakfast.

♥ I can make my bed just before I go to sleep, because I do not like to lay down in an unmade bed.

♥ I've been a vegetarian for two years a vegetarian, in periods. why I stopped was partly because I started with a diet and partly because my mom did not want to buy expensive veg-food. I couldn't afford to buy myself. now I've been thinking about be a vegetarian again.

♥ I sleep with my old soft toys from the nursery and kindergarten.

♥ my old tapes and CDs from my childhood moved with me to Gothenburg.

♥ for about two years ago, I wrote a long letter to Johnny Depp, my absolute favorite actor.

♥ my friends almost have to grab my arm and drag me away, when we see a Cavalier King Charles Spaniel puppy in town. that day I finally bought one myself, that will probably be the happiest day of my life. I've wanted one for years and I know we will enjoy eachother.
#1 - lisa

åh, trevlig läsning!

#2 - jennifer,

jag är en glad vegetarian som gärna hejar på andra lite. det behöver faktiskt inte vara så dyrt, bara man ser till att köpa rätt saker på rätt ställen & av rätt märke. jag har klarat mig hur bra som helst sen jag flyttade hemifrån.

dessutom firade jag min åtta-års-dag för en månad sedan & det kändes lite extra fint :)

#3 - Madeleine

jennifer:

ja precis, man får tänka efter och vara lite noggrann liksom.

jag får se hur jag gör, jag vill inte bestämma något direkt!

så fint.

#4 - Rosie

Det var nog tur att min mormors Cavalier king charles hundarna inte var valpar. För om jag inte minns fel så var det nära att min mormor blev av med den ena oavsett valp eller inte. :D