lost in a daydream of blue and I feel so free, and then It's like I fall from the sky everything that I see is you.

© photo: annette pehrsson.

en av mina bästa men också sämsta sidor är att jag älskar väldigt intensivt. när någon gör inverkan på mitt hjärta känns det som att hela min världsbild ändras, som att någonting målas på mitt hjärta och blir utsmetat. till något större. när någon fångar mina tankar, berör mina nerver så vill jag ge så hemskt mycket. hela mig, allt jag har. och det är väl där mitt problem ligger, att jag ger bort hela mig, skänker mitt hjärta i mina händer. men när någon sedan kastar bort det, på trottoaren, så brister det för mig. det ligger där på marken, fullt med grus och repor och det tar lång tid innan jag orkar huka mig, plocka upp det, borsta av det och placera det på vänster sida om min bröstkorg. varje gång jag ska huka mig ner, är jag rädd att jag istället ska falla ner.

för jag har blivit söndersliten så många gånger. jag avskyr när det känns som att människor sliter loss delar av ens hud, centimeter efter centimeter. jag avskyr när ens hjärta snittas upp och vänds ut och in eller slängs på trottoaren. jag avskyr att skalet kring ens aura aldrig hinner byggas ihop helt innan nästa själ roffar åt sig bitar. jag avskyr hur människor stjäl andetag så fort de sipprar ut mellan ens läppar. mina sköra läppar som har fått smaka på obesvarade känslor och falska förhoppningar för många gånger.

att det har sina positiva sidor med att jag är en sådan älskare, är kanske svårt att förstå. även för mig. bland all grus, söndersliten hud och brustna ådror är det svårt. men när någon även vill ge bort sitt hjärta i sina händer, när det är ömsesidigt, känns det som att atmosfären ska explodera. för när ens känslor möter någon annans, då vill jag ge mer än någonsin. då fylls hela min kropp av ett slags rus, mina andetag känns som socker, nerverna rubbas lite ur balans och fotstegen känns plötsligt tusen gånger lättare.
hela jag fylls av den andras existens.

jag är nog en hopplös romantiker, en fantastisk älskare. kanske för intensiv för mitt eget bästa.







please try the Google-translator in the sidemenu.
#1 - Rebecka

<3

#2 - Candy

Jag känner igen mig väldigt mycket och du beskriver de fantastiskt. Mycket fin text!

#3 - Lisa

<3