plus and minus;




okej, såhär är det:

+ jag är tillbaka i Göteborg och hittar på en massa skojiga saker med vänner som jag har saknat.

- jag har inte kommit in på några av de kurser och utbildningar jag har sökt till hösten och står långt långt bak i reservkön.
- jag har fått sommarjobb i Karlskrona, som börjar redan på måndag. det betyder att jag inte kommer spendera majoriteten av min sommar här uppe med vänner som jag hade tänkt.
- jag lever just nu på sparpengar och är osäker på hur mycket jag har kvar.
- min el har stängts av under tiden jag vart hemifrån, för att jag är glömsk. nu är den tillbaka och jag ska i skrivande stund förbereda mig mentalt för att tömma och städa kylskåp, frys och skafferi.
- och så hjärtat ja..det är..sönderslitet.



några peppande ord mottages tacksamt.







okay, this is how it is:

+ I'm back in Gothenburg and doing a lot of fun things with friends that I've missed.

- I haven't been accepted to the courses I have searched for this fall and I'm far far back in the queue.
- I got a summer job in my hometown Karlskrona. this means I can't spend the majority of my summer in my dear Gothenburg with my friends that I've planned.
- I spend my saved money right now and are not sure of how much I have left.
- my electricity has been turned off during the time I've been away, because I'm forgetful. now it's back and I'm going at this moment prepare myself mentally to empty and clean the refrigerator, freezer and pantry.
- and then my heart..well..it's..broken.

#1 - Lisa

kramar på dig, hoppas allt löser sig. kul att du fått sommarjobb i alla fall! <3

#2 - mami

Men visst är det underligt...först kommer du inte in på de kurser du sökt...sen dagen efter av en händelse gå jag till support på mitt jobb (Flextronics) hämta skrivpapper...där står skrivbitr+en från personalsidan sökt mej frågar vad Madeleine gör! Behöver mer folk till nästa vecka...till en början 4v. Sen kanske förlängning på grund av nytt jobb som kommer in....:-)

#3 - mami

Kram <3

#4 - Syster

Livet går upp och ner. Hur smärtsamt det än kan vara måste man på något sätt acceptera detta och se det som nödvändiga erfarenheter för framtiden samlat i en liten ryggsäck. MEN nu kommer det bästa...det vänder alltid! :) Det finns ett ljus i den mörka tunneln. Det är inte alltid mörker i ens liv. Kan kännas lite lättare att tänka så (?).

Människan är knasig som ofta hänger upp sej för mycket på det negativa i livet och låter det ta mer plats. Därför kan man försöka tänka på allt gott och positivt man har omkring sej i livet, iaf för en liten stund...att ta en "break" från allt negativt.

Love!

#5 - Rebecka

(Alltså din systers kommentar här ovan, hon låter som en himla klok människa.)



Fina Madeleine, glöm inte hur fantastisk du är. Du är en hemskt bra vän och du är smart och kreativ och du, det löser sig. Just för att det måste göra det. Du vet att jag finns här om du behöver mig. När som helst :*

#6 - jennifer,

vad sägs som en öl när jag kommer hem igen efter min resa? & kanske ett vykort med sherlock holmes på?

#7 - Jenny

Jag har knappt några pengar alls. Jag bor i en stad som jag flytt för 4 år sedan. Delar rum med lillasyster på 6år. Är mörbultad och luktar blä. Har inget jobb.

Och jag är lycklig. För att vara mig är detta mirakulöst. Jag vågar tro och hoppas på att saker löser sig. För mig och för dig.

Det går.

Kramar och kärlek.