The Apple War.
åh, igår såg jag på filmen Äppelkriget från '71. det var flera år sedan jag såg den sist men
jag älskar den lika mycket som när jag var liten. då var den en av mina favoritfilmer.





den är precis som det står på översta bilden -glad och mystisk.
så sjukt fin, varm, underbar och Hasse Alfredsson & Tage Danielsson lyckas verkligen
med att blanda fina sagoväsen med politiskt allvar. den är en blandning av allt.

en av Sveriges bästa filmer någonsin!








last night I saw the Swedish film The Apple War from '71.
it's been years since I saw it the last time but I still love it as much as when I was a little kid.
back then it was one of my favorite movies.

it's such a warm and mysterious film with mythical creaturs and politics.
you should see it, because it's one of the greatest Swedish movies ever!
#1 - Tuva

MIN FAVORITFILM! Alltså den är så bra och Tage Danielsson borde vara på någon svensk sedel, fytusan vilken man!

#2 - w

åh, den såg jag när jag var liten. har inte sett den på ett tag nu dock, men kanske borde göra det!

#3 - Candy

Den verkar lite flippad, haha. Sånt är alltid trevligt!