spring @ the cinema.
i vår kommer det faktiskt ett gäng biofilmer jag tror kan vara riktigt bra
och de här tre ser jag mest fram emot:


Red Riding Hood. (premiär 20 april)

det jag tycker är mest intressant med denna är hur de lyckats skapa

filmatisering av en saga från ens barndom. jag gillar idén och tror faktiskt att den kommer att vara riktigt bra.

dessutom är Catherine Hardwicke regissör, hon som även regisserade Twilight förträffliigt

och Amanda Seyfried är ju en grym skådis. nej, detta blir intressant!

 

 

Let Me In. (premiär 1 april)

som man direkt kan förstå är detta en amerikansk version av den svenska Låt den rätte komma in från 2008.

just den filmen fastnade jag för först efter andra gången och tycker nu att den är väldigt bra och vacker

och jag tror definitivt att denna versionen kan bli minst lika bra.



Sucker Punch. (premiär 8 april)

och så den filmen jag ser allra allra mest fram emot!

ett gäng brudar på ett mentalsjukhus som försöker bryta sig loss från fångenskap via en fantasivärld.

som en blandning av Tank Girl och Girl Interrupted verkar det som och

hallå, hur asgrymt är inte det då?

dessutom måste jag nog ganska bestämt addera Emily Browning till frikorts-listan. hehe.

 

 

 

vad tror ni om dessa?

 

 

 

 

this spring there's a bunch of new movies at the cinema that I think will be really great
and I look forward to the these three the most.

what do you think?

#1 - kajsa

Sucker Punch verkar vara en hit, alla lyssnar på Soundtracket iallafall. Annars är jag mest cranky över att det verkar som att varken "arthur" eller "the tempest" kommer till Sverige. Buhu.

#2 - jennifer,

sucker punch kommer jag tveklöst att se.

& visst är det intressant hur stolt man känner sig att 'låt den rätte komma in' är skriven av en svensk författare. vet inte om jag kommer se filmen dock. kanske.

#3 - Candy

Let Me In har jag sett på BluRay redan och den var inte alls lika bra som originalet (som jag dock inte var överdrivet imponerad av heller). Gav Let Me In en svag trea & originalet en stark trea.



Men Sucker Punch ser jag väldigt mycket fram emot.

#4 - K

ooh alla verkar faktiskt väldigt bra :)