A Home at the End of The World;

för några veckor sedan såg jag en film som en vän trodde att jag skulle tycka om.

den heter A Home at the End of The World och är från 2004 med bl.a Colin Farrell och Dallas Roberts.

jag är ju så fruktansvärt kräsen när det gäller filmer och skådespelare, så jag var lite skeptisk

innan jag såg trailern. men trailern överraskade mig och jag såg den på en gång nästan.

 

den handlar om två män som har varit bästa vänner sedan barnsben och är jätteolika.

man får följa dem genom flera decennium och när de träffar en äldre kvinna, Emily,

så börjar en känsloladdad slags kärlekstriangel.

 

 



















 

 

den är så sjukt bra. så berörande, fin, rolig, misär och underbar.

man skulle nog kunna kalla den för en feel-good-film. dessutom är soundtracket bra!

Jefferson Airplane, Bob Dylan, Patti Smith, Leonard Cohen, Paul Simon m.m.

 

 

se filmen. jag tror att ni skulle gilla den!

 

 

 

 

a couple of weeks ago I watched the film A Home at the End of The World with

Colin Farrell and Dallas Roberts from 2004. and I love it.

it's so great, touching, lovely, funny, miserable and wonderful. even the soundtrack is great.

watch it!

#1 - Hanna

du väljer alltid så jäkla bra stills från filmerna du tipsar om, blir så himla sugen på att se dom alla.