Saturday list;


lista lånad av Elsa:


Jag längtar efter:
mina älskade föräldrar som kommer hit till Göteborg om ett par veckor. då ska jag krama och pussa på dem massor.

Jag är ledsen över:
att jag känner mig ganska så trög angående mitt matte-studerande. och lite annat som till exempel en vän går igenom just nu, men som jag inte kan skriva om här.

Jag äter helst:
vegansk pasta carbonara, sparrissoppa, veganska kebabpizzan Kebabish från Old Corner eller naturchips i sängen.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
att förhoppningsvist bli godkänd för Matte B.

Det finaste jag vet är:
min underbara familj, mina fantastiska vänner, när människor hjälper andra med barnvagn eller käpp in på spårvagnen, när man lyssnar på en låt och reagerar på en viss rad som råker stämma in just precis nu. och andra saker jag inte kan skriva här.

Jag läser:
Aftonbladet på nätet minst tusen gånger per dag. annars bläddrar jag i Monki's tidning varje månad.

Jag är galet stressad över:
matten såklart. och att jag måste skaffa mig ett jobb fort fort som attan.

Jag lyssnar helst på:
60s garage/rock/psych, motown-soul, riot grrrl, oi/punkrock, 70-talsrock, svensk pop/rock och singer-song-writers.

Jag drömmer om:
att få jobba med något som jag verkligen trivs med, som antingen är kreativt eller känns viktigt (eller båda). att flytta in i en mysig tvåa med förstahandskontrakt och måla, fixa och göra nästan vad jag vill med den. och att komma in på Socionomprogrammet nästa höst.

Jag blir nostalgisk av:
att promenera i byn utanför Karlskrona som jag kommer ifrån. åkrar, trimmade mopeder och människor som inte har förändrats ett dugg som man ser i den lokala mataffären. hatälskar det. och att vara hemma hos farmor. doften, fotoalbumen, orörda prydnadssaker och massa minnen om när jag spenderade sjukt mycket tid där speciellt som liten.
jag älskar min farmor.


© photo's source.

 

 

a list that I've borrowed from Elsa.

try the Google translator in the sidemenu!