två månader utan alkohol;
nu är det över två månader sedan som jag senast drack alkohol. tiden går så himla fort. och hur det går? jo tack, det går finfint. mitt liv fungerar i princip likadant som förut. jag hittar på samma slags äventyr, umgås med samma vänner, sjunger mig hes på krogen, hoppdansar i soffor, dansar mig svettig på klubbar, skrattar öronbedövande högt på fester och är peppast av alla. som vanligt. bara det att jag inte har alkohol i blodet. och jag har faktiskt inte något bra knep om hur man lyckas stå emot, hur man har roligt utan alkohol. det är sådan här jag är bara. skrattig, pratig, kramig, studsig. oavsett vad jag har i mitt glas.

om jag har lust att börja dricka igen? nej. inte just nu. jag har klarat mig fantastiskt bra hittils och känner fortfarande att det är mer värt att vara utan alkohol för att vakna pigg om morgonen och lägga slantarna på annat. men framförallt; för att jag ska må bra, på riktigt. för att jag (och vänner) ska slippa oroa sig över hur jag mår vid kvällens slut. för att jag behöver repareras inifrån istället för att dricka upp mina sorger. det är så sjukt värt och känns inte som en uppoffring överhuvudtaget. ungefär som när jag blev vegan.

idag är jag stolt över mig själv. för att jag försöker ta ansvar över mig själv, för att jag kämpar så hårt jag kan med att läka ihop gamla sår, för att jag orkar resa mig om och om igen när jag har mina småsvackor. för att jag lika mycket inser mina brister som att jag inser hur bra jag faktiskt är. stolt, gladare och nykter.


två månader. piece of cake.



(gammal bild, men den är ju lite fin)


ni kan förresten läsa mer om mitt beslut här.



now it's over two months since I last drank alcohol. try the Google translator in the sidemenu to read more.
#1 - Erika

Så himla bra. Har ju också varit nykter, fast i tre månader tror jag det är nu, och igår var första gången som jag var ute på krogen/klubb utan att dricka alkohol. Undrade lite hur det skulle gå och så, men det kändes så jävla bra och var så fruktansvärt pepp! Och jag tror att hemligheten bakom det där att "våga" ha kul utan att dricka alkohol är att bara sluta tänka på vad folk ska tycka om en. Jag menar, det är nog inte en fan som tänker på hur du själv ser ut när du står där och hoppar och dansar och skriksjunger med i låtarna - eftersom alla andra gör exakt samma sak!

#2 - angie

fan va grym du är!!

#3 - Lisa

duktiga du!