five years of blogging;


vet ni vad? idag är det faktiskt 5 år sedan jag startade denna blogg. FEM ÅR. det är ju helt sjukt!
och detta jubileum firar jag med att ha lagt in en ny kategori i menyn "*BEST OF". och den innehåller precis det som det låter som -inlägg som jag har skrivit genom åren som jag tycker om lite extra, enligt mig är lite extra välskrivna eller som i allmänhet kan vara extra intressanta för er. bara för muspekaren över "Categories" så ser ni Best of högst upp!

om jag skulle försöka skriva om mina känslor och upplevelser sedan jag skapade denna lilla plats, skulle jag nog inte kunna sluta. det är så himla mycket. så ni kan ju klicka här istället för att läsa en text jag skrivit om just det, när min blogg fyllde 3 år. jag står för de orden även idag.

och jag har funderat mycket på min blogg det senaste, om vad jag vill med den och hur jag ska nå ut till fler individer. jag har blivit mer pepp, mer självsäker och ambitionerna har växt en hel del. för jag vill verkligen göra denna plats mer betydelsefull och större. jag vill skriva mer om feminism och annat som har med värderingar att göra, jag vill skriva fler texter som berör under huden, jag vill understryka tydligare om hur ojämställd musikscenen är, jag vill ge er fler tips om veganmat och höja handen lite högre för veganism och djurrätt, jag vill hylla grymma personer och artister, tipsa er om grymma filmer och inspirera om att våga se ut precis som man vill. jag vill helt enkelt göra lite mer av det jag redan gör.


vi peppar för det med min signaturlåt!






today it's exactly 5 years since I started this blog. FIVE YEARS. it's so crazy!
and I celebrate this anniversary with a new category called "* BEST OF". and it contains exactly what it sounds like -posts that I've written over the years that I like a little extra, according to me is a little extra well written and that in general can be interesting for you. just hover over "Categories" and you will see Best of on the top!

if I would try to write about my feelings and experiences since I created this little place, I probably would not be able to stop. there's just so much. so you can click here instead to read a text I wrote about just that, when my blog turned 3 years old.

I have thought a lot about my blog lately, about what I want with it and how to reach out to more individuals. I have become more peppery, more confident and ambitions have grown a little. because I really want to make this place more meaningful and larger. I want to write more about feminism and other aspects of values, I want to write more texts that touces under the skin, I want to emphasize more clearly how inequality the music scene is, I want to give you more tips about vegan food and raise my hand a little higher for veganism and animal rights, I want to tribute awesome people and artists, tell you about awesome movies and inspire about daring to look just like you want. in other words I want to do a little more of what I already do.


we pepper that with my signature song!