Bully;


god dag. jag vill tipsa om en dokumentär jag har sett på SVT Play, "Bully". ni som hänger med i bloggosfären har nog redan hört talas om den flera gånger nu. men den är värd att spridas vidare till så många människor som möjligt alltså. man får följa några tonåringar som blir mobbade, först och främst i skolan. och det är så jäkla hjärtskärande alltsammans. ibland får man ju lite hopp om mänskligheten, men det fallerar kraftigt under denna dokumentär. den ÄR riktigt jobbig att se. jag höll tårarna inne, annars skulle jag nog ligga och gråta en hel natt. men jag tycker att alla ska kolla, för det här är verklighet för fler barn än man tror.

klicka här för att kolla!




the other day I watched the documentary "Bully" and it's so damn heartbreaking. it's a tough documentary to watch, but I think it's needed. because it's a reality for more children than you think.
#1 - lovisa/polichinelle

åh, såg nu att det bara är 10 timmar kvar att se den. måste försöka få in det idag, vill verkligen se.

Svar: oj, det såg jag inte. skynda skynda!
Sister Disco

#2 - ebba

Hur fin dokumentär som helst!