-jag kräver att bli sedd som en del av detta samhället, men i utbyte ger jag dig mitt liv Sverige, för dig kommer jag och mina barn alltid hjälpa till att bygga;







 
fredag och första snön föll över Göteborg igår. och jag älskar det, på riktigt älskar det för första gången sedan jag typ var liten. kanske för som jag skrev här, är ganska avskalad och har börjat uppskatta olika små saker. och lite apropå det, här är lite tips på några grymma grejer:


denna feministiska julkalender med svar på tal, som Unga Feminister har gjort.
Jason Timbuktu Dikaté's tal när han tog emot pris på manifestationen av Fem i tolv-rörelsen i riksdagen.
♦ att vänner/gamla bekanta i Makthaverskan är nominerade i Årets Pop på P3 Guld. så. jäkla. coolt. rösta här!
@bimcamilla på instagram illustrerar grymma feministiska serier. håll koll på hennes feed om hur du beställer!
har feminismen gått för långt?
 
#1 - anna

älskar den julkalendern! och jasons tal är det finaste någonsin typ, han är så jävla bra.