machoattityder rakt ner i diket;


HanaPee skrev om detta i förmiddags och jag bara måste göra detsamma, för jag är så sjukt arg över detta att det knappt går att uttrycka konstruktivt. hur kan en bli provocerad av ett kvinna kör om? eller hur överhuvudtaget kan en bli provocerad över kvinnor i trafiken (vilket inte är hemligt)? det finns välkänd statistik som säger att majoriteten av fortkörare är män och att det är flest män som dör i trafiken. var finns då logiken till detta kvinnohat? själv kör jag alltid lagligt för jag ser ingen anledning att inte göra det. jag ser inget värde i att sätta sig själv och andra trafikanter i fara och inte heller att leka med lagen. det är inte coolt någonstans. jag har ofta fått höra skämt och glåpord om "kärringkörare" i trafiken när jag kört eller har åkt med andra. och jag är bara så jäkla trött på denna machoattityd, jag vill bara kräkas. även om en bra förare inte utses av vem som sitter bakom ratten, är trafiken bevisligen en av många platser där kvinnohatet existerar. det går inte att komma ifrån, för ett exempel är detta ovan.

nästa gång jag hör någon klaga över kvinnor i trafiken, så kommer jag inte vända andra kinden till. för detta är kvinnohat i vardagen och vi måste alla hjälpa till att bekämpa den. okej, är ni med mig?
 



a Swedish article about some guys who were provoked by a woman who drove past them in traffic. this makes me so angry I can hardly express myself constructively. try the Google translator in the sidemenu!
 
#1 - Jennifer

Alltså, trodde på riktigt att detta var ett skämt när jag såg någon länka på facebook. SÅ SJUKT. Är också så obotligt trött på att man är en "kärring" om man kör lagligt och säkert, vad är grejen med det egentligen?