Friday grrrls;
glad fredag på er! och det är inte bara fredag, utan även brudfredag! hurra! så, här kommer ett stort gäng kvinnor som är inspirerande på flera olika sätt:








photos from my Pinterest.






Happy Friday! and it's not only Friday, but also grrrls Friday! hurray! so here's a bunch of awesome women who are inspiring in different ways.
#1 - Sandra

Brudfredag??

Svar: ja?
Sister Disco

#2 - Annelie

Åh, minns att jag hade en liknande affisch på Robyn i mitt rum i slutet av 90-talet <3

#3 - sukie

är så himla less på att se smala, funktionella och till mestadels västerländska/vita personer med på denna typ av listor. idealet bara skriker igenom och blir verkligen ett kvitto på att vi som feminister/normbrytare/aktivister måste arbeta och aktivt jobba på att förändra vad vi själva väljer att lyfta fram och hur vi bekräftar och bidrar normen genom det.

Svar: jag förstår vad du menar. men alltså jag tänker verkligen inte på varken hudfärg eller kroppstyp när det gäller folk jag är inspirerad av. jag vet inte hur jag ska försvara detta med mer än det.
Sister Disco