Dirty Weekend;
häromdagen läste jag ut ytterligare en bok! dock inte lika lång som I Kroppen Min, men mitt läsande börjar flyta på ordentligt alltså. älskart. den jag läste nu senast var hursomhelst Dirty Weekend av Helen Zahavi, efter påtryckningar av lite följare på instagram. och den handlar om Bella, som flyttar till Brighton i England och har lämnat ett tungt förflutet bakom sig. men hennes nystart blir inte som hon tänkt sig då hennes granne börjar trakassera henne. och en dag får hon nog av att alltid hamna i offerroll pga hon är kvinna och börjar hämnas tillbaka.


 

ja, den påminner alltså lite om fantastiska Thelma & Louise, fast denna är mer psykiskt berörande. och så. jävla. jävla. bra. nu har jag ju inte läst så jättemånga böcker i mitt liv, men jag bara vet att denna kommer vara en av mina favoriter ett bra tag fram över. jag grät så himla mycket i slutet, för att det var så starkt.


en fantastiskt sinnessjukt bra bok alltså!





the other day I finished reading the book Dirty Weekend by Helen Zahavi. and damn, it's so so fantastic and awesome! I cried a lot in the end, cause it was so touching. I totally love it!
#1 - Stormen

Det här är min absolut bästa bok. Läste den när jag var femton och sen dess läser jag den MINST en gång om året. Bella är en av mina stora idoler. Helt fantastisk. Helt egen. Kan tipsa om en annan av Zahavis böcker "True Romance", som också hade en intressant story men inte av samma känsla som "Dirty Weekend", dock jävligt intressant ur ett psykologiskt perspektiv.

#2 - Annelie

Zahavis böcker har legat på min "Att-läsa-lista" alldeles för länge nu. Måstemåstemste ta mig i kragen och köpa Dirty Weekend!

Svar: jasså? jag hade aldrig hört talas om henne innan faktiskt. ja, GÖRT!
Sister Disco