xxzxcuzx me;
 
 
hallå!
jag tänkte att det kunde vara festligt med en liten presentation av mig själv här, för er nya.
jag heter alltså Madeleine, 26 år, och bor själv i en liten mysig etta i bästa staden Göteborg. egentligen kommer jag från en liten ort utanför Karlskrona i sydöstra Blekinge, men flyttade hit sommaren 2009 när jag började plugga feminism & dokumentärfilm på Kvinnofolkhögskolan. jag brukar säga att jag är en kompromisslös, men snäll, feministisk vegan. för jag kan inte förstå hur en inte kan vara feminist, jag kan inte förstå hur en inte kan vara vegetarian/vegan. jag avskyr rasism och homofobi, kräks på sexism och har (som kanske märks) ett hjärta i det rödaste rött. men nej, jag kastar inte gatsten och hatar inte män. jag är radikal och omtänksam i en enda röra bara.


 
 
mitt största intresse förutom att få utlopp över mina värderingar är fotografering, som jag har varit intresserad av sedan ungefär 2004 (gick Foto på Medieprogrammet på gymnasiet). jag har nästan precis köpt en Canon EOS 6d som jag fullkomligt ÄLSKAR och har med mig nästan överallt. objektiven jag använder är Canon 50mm/1,4, Sigma 24-70mm/2,8 samt Sigma 55-200mm/5,6. äger även externa blixten Nissin SpeedLite Di622 24-105mm samt ett stativ. jag har nästan precis kommit till underfund med vad jag vill satsa på vilket är konsertfoto och porträtt. det är få tillfällen jag mår så bra som när jag fotar spelningar och konserter. att kombinera två intressen är ytterst älskvärt!


The Baboon Show, Göteborgs Kulturkalas 2012.


utöver fotografering är musik mitt största intresse, och då mest att lyssna på. det är inte många vakna minuter på dygnet då jag inte har igång musik. det jag tycker om mest just nu är indietronica, dreampop, postpunk, shoegazing och 90s rock. och de artister och band som mest strör magi över mitt liv just nu är Crystal Castles, Grimes, The xx, Niki & The Dove, Lykke Li, Die Antwoord, Linda Pira, Silvana Imam m.m. ni får bläddra i "Musik"-kategorin för mer. och så det här med film som också är en stor del av mitt liv. de här är mina favoritfilmer! annars tycker jag om att dansa mig dösvettig på diverse klubbar och då mest till pop/indie, men favoritklubben är Nostalgia på Jazzhuset som kör 70/80/90s. där kan ni hitta mig lira luftgitarr på knäna till typ Joan Jett och Queen samt skriksjunga till Spice Girls. är jag inte på klubb hänger jag på bästaste Andra Långgatan och dricker billig öl bland hipsters, popare, dreadsbeklädda, synthare och andra tjusiga som kanske inte heller gillar att hänga på Avenyn.

andra intressen jag har är ytliga ting, sådant en kan äta och inredning. men det märker ni.


Club Nostalgia, Jazzhuset 2012.


förutom att jobba som fotograf vill jag även jobba med något betydelsefullt som typ kvinnor som har eller har haft det svårt. för det är lite så jag är, vill göra viktiga saker för andra och för mig själv. och när jag blir lite äldre vill jag bo i ett torp på landet med en liten vegansk genusfamilj, jättestort grönsaksland och tusen fruktträd. ekologiskt och lugnt så det slår härliga till, alltså. men just nu jobbar jag som personlig assistent och har börjat satsa på mitt fotograferande.


 

ja, det var väl ungefär det som kan sägas om mig. feministisk vegan med nörd-personlighet som älskar att fotografera, ungefär. är det något ni undrar över är det bara att fråga, antingen här på bloggen, eller på [email protected]. och vill ni få ta del lite mer av mitt vardagsliv finner ni mig på instagram med namnet sisterdisco.
 
 


I thought it was time for a presentation of myself here. try the Google translator in the sidemenu!
#1 - Lisa

Jag har följt dig i så många år nu och tycker fortfarande så mycket om att läsa! Kommenterar för jäkla sällan men du verkar hur skön som helst. Och att du gillar götet lika mycket som jag är fint =)

Svar: <3!
Sister Disco

#2 - Nicolina Sällberg's blogg – 25-årig utbildad webbredaktör, bloggnörd, vegan och feminist från en liten by vid havet

"Radikal och omtänksam i en enda röra", det låter som en himla bra kombination tycker jag :)

Svar: haha, jag kan nog inte beskriva mig tydligare än så tror jag.
Sister Disco