Q&A;


det är ju egentligen feministmåndag, men det får bli imorgon istället. jag är fortfarande febersjuk och vill liksom göra det ordentligt. så länge tänkte jag att vi kör en frågestund! nu var det typ tio månader sedan sist och det har tillkommit en del nya följare sedan dess. så ja, fråga mig precis hur mycket ni vill om precis vad ni vill så svarar jag om ett tag. kan ju till exempel handla om fotografi, feminism, djurrätt, kärlek, musik eller film. vad vet jag. vad ni vill som sagt!



puss!





it's time for an Q&A. ask me anything you want and I'll give you the answers in a while!
 
 
 
#1 - Å

Vad tycker du är det bästa med att bo tillsammans med en katt?

Om du fick vara huvudpersonen i en film, vem skulle du vilja vara då?

Vilken låt önskar du att du hade skrivit?

Ditt bästa bok, film- och musiktips?

#2 - E

- va hände med evelina?
- är det svårt att hitta lägenhet i gbg? eller, är det svårt att bo "centralt"?
- du har tidigare skrivit att du har lätt att bli kär. att du ofta är/blir det. för mig är det tvärtom. jag stör mig något så fruktansvärt på människor. och det känns som att den störningen ofta lägger sig emellan "kär"känslan och personen jag tycker om. jag umgås med fina människor, har fantastiska vänner. men att bli kär.. det händer liksom aldrig. oavsett hur "perfekt" personen är... så. hur känns det när du är kär? tycker du att det finns någon skillnad mellan att vara förälskad och kär?
- tror du att ens egen självbild kan ha betydelse för hur man förhåller sig till människor? alltså.. klyschorna "det är inte dig det är fel på, det är mig", och "en måste kunna älska sig själv först, innan en kan älska någon annan". tror du det ligger något i det? för mig känns det som att det alltid står i fokus. att jag inte kan tycka om någon, om jag inte tycker om mig själv, vilket jag inte gör. inte tillräckligt mycket i alla fall.
gaah. wall of text här. ber om ursäkt för det. men måste ventilera mig. och du är klok. hoppas jag inte gör något personligt "intrång" med dessa frågor.. du svarar i den mån du vill/orkar.

#3 - lovisa

vet du vem du är? har du liksom… hittat dig själv? om du förstår hur jag menar.

lite mindre djupa frågor:
vilken är ditt bästa veganska recept?
hur många hårfärger har du haft?
vill du nån gång äta en bakelse som är större än dig själv?