det handlar om dig;


i fredags fick jag sms från mitt bibliotek om att denna reserverade bok fanns att hämta och jag nästan sprang iväg för att hämta. och sedan tog det mig sammanlagt 3h att läsa ut den mellan fredag kväll och lördag förmiddag. jag har peppat lika mycket som alla andra och har en läst Sandras blogg länge som jag (kanske 2007?) så kan en nog gissa vad som väntar när denna fröken ger ut en roman.




kort och gott handlar den om den första stora kärleken när en är 15-årig tjej i Stockholms innerstad. mer än så behöver en inte veta i förväg.





om en mot all förmodan inte har koll på hur Sandra skriver och vad hon har ett öga för så skriver hon denna roman på ett romantiserande men lika mycket på-spiken-träffande och jäkligt ärligt. förälskelse, sorg, tonårskultur, lycka och apati. och det jag nästan gillar mest med denna bok är hur hon skriver om sex. att det varken blir överromantiskt eller översexuellt, för jag tycker att i romaner/noveller så brukar det vara antingen eller. men Sandra får till det väldigt verklighetstroget och det ordet är väl hur en skulle kunna beskriva hela boken. verklighetstrogen. för såvida en inte har bott ensam under en sten hela livet, så kan en definitivt känna igen sig på olika sätt.


hatten av Sandra!
#1 - Isabella

åh denna boken har jag med velat läsa :D Känns som en sådan man bara slukar på några timmar.. ;) kram

Svar: det är exakt så den är. LÄS! kram
Sister Disco

#2 - elise

haha, jag gillade den men tyckte INTE den var verklighetstrogen, pga tyckte huvudkaraktären var alldeles för "cool". kan inte relatera till att en var sådär ball i den åldern...!