summer pita;
igår fixade jag den sjukaste goda, lättaste himla sommarmiddagen. nämligen potatissallad och pitabröd med finfina grejer i! vi kan kalla det för sommarpita. lol låter jättekonstigt.
 
 
börja med att göra potatissalladen. jag gjorde efter 'krämig potatissallad' på Vegania.net men hällde även i 1 burk créme fraiche från Oatly, 1 rödlök och hackad gräslök.
 
jag valde de här grönsakerna. alltså körsbärstomater, rädisor och rivna morötter.
 
gjorde även hummus. finns recept på Vegania för det med, men det behövs ju inte. 2 burkar kikärtor (är för lat för annat..), tahini, höfta med olja och vatten för önskad konsistens och häll i valfria grejer. jag brukar ha citronsaft, persilja, salt, svartpeppar.
 
tillsammans med groddar och salladsblad blir pitan såhär!
 
 voilà! fy fasen vad gott, ni måste testa!
 
 
 
 
 
yesterday I made one of the best dinners ever. we can call it summer pita! try the Google translator in the sidemenu!


#1 - Jennifer Palmblad

Ser sa gott ut att jag inte vet var jag ska ta vagen!

Svar: det ÄR det! testa, lova!
Sister Disco

#2 - Bella

Men O M G. Jag tror att jag dör lite inombords om jag inte testar!

Svar: då är det bäst att du testar, blir så dålig stämning om folk dör annars :)
Sister Disco

#3 - matilda

oj WOW vad gott!! dör lite

#4 - Fido

Hej! Första gången jag hittade till din blogg, visste inte om att du hade någon. Fin den är! Ska def. börja följa!

/Fido

Svar: nej men hej Fido! nu blir jag lite starstruck hehe men vad kul att du hittade hit! välkommen!
Sister Disco