B-day with 9 photos;


jag fyllde ju år i söndags (tack för alla gratulationer <3) men firade det i lördags och jag såg ut ungefär såhär. hade en gammal långärmad spetsklänning från Monki och bronsmålade ögon.


och mötte upp 9 st nära och kära på min favoritrestaurang, Taj Mahal på Första Långgatan. ursäkta megasuddig bild.

det var bästaste maten, ballong och presenter, uppdrag under tallrikarna och skoj med mustascher. så himla fin middag med fint gäng.

tre droppade av men vi andra gick till Andra Långgatan och drack öl och ytterligare några vänner anslöt sig.

jag hade, med inspiration av Sandras gamla tärningslek, skrivit ner några uppdrag på lappar som jag drog då och då. här hade vi bytt kläder med varandra. jag med mössa och alldeles för stora skor (som inte syns), bästis med en annans tröja samt mitt venus-halsband jag hade fått i present. annat vi gjorde var att ha snapsvise-medley och jag fick höra om deras första minne av mig.




sådan fruktansvärt bra kväll med ett blandat fint kompisgäng. älskar att slå ihop vänner som inte träffats innan men gillar varandra direkt. vilka människor jag har runt omkring mig alltså!






from my birthday celebration last Saturday with friends.
#1 - Mikaela

Men herre så roligt! Och din sminkning var ju helt makalöst fin (kan du inte berätta lite om hur du sminkar dig och vilka produkter du använder?).

Och så vet jag ju att du är vegan, så därför undrar jag om du inte kan delge lite tips på vad för veganskt man kan äta såhär i juletid? Och jo! Går det bra att göra vegansk risgrynsgröt?

PS. Det går ju - oturligt nog - en våg av antifeminism i vissa kretsar, har du bra tips på hur man liksom ska tackla sådana anklagelser och falska antydningar? Vad ska man svara med för motargument egentligen? DS.


Svar: men tack så mycket! ja det skulle jag ju kunna ordna med eget inlägg :) när det gäller vegansk julmat så är mitt bästa tips att gå in på vegania.net och kolla in julrecepten! jag har inget eget utan brukar inspireras lite här och var varje dag. och självklart går det att göra vegansk julgröt! finns också på den sidan.

hm det beror på mer specifikt vad dessa antifeminister säger?
Sister Disco

#2 - Anonym

Jag älskar att du bara äger varje bild med pussmunnen och skiter I debatten om huruvida det skulle vara för killar eller inte <33 du är en sån inspiration.

Svar: du menar med läppstift hehe? ja alltså den debatten känns sjukt gammal, plus att jag är queer så struntar ju verkligen i sådant :) tack!
Sister Disco

#3 - Mikaela

Svar: Jag har väl egentligen inte råkat ut för några smärre personliga påhopp (det tackar jag min lyckliga stjärna för) men t ex folk som gör spä av texter likt dessa (http://nyheter24.se/debatt/785526-frolunda-indians-logo-ar-bade-rasistisk-hanfull-och-osmaklig), kallar feminister för rabiater och dumma i huvudet som förlikar jämställdhet med manshat och så. Det verkar inte hjälpa att man varskor dessa människor mer ingående om feminismens ändamål för att få dem att förstå - för det är just de inte förmår att ens _vilja_. Blir så trött liksom.