lucka 5: en bild på dig som någon annan tagit;


♦ Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit.


jag skippade faktiskt gårdagens lucka, En bild du tog när du kände dig sorgsen, medvetet. med tanke på hur gripande andras historier var så skulle det kännas lite patetiskt att gräva och gräva när jag, tack och lov, inte varit med om något som gjort mig väldigt ledsen eller deppig. vad skulle det vara? en selfie på en söndergråten jag när Alice Glass hoppade av Crystal Castles? när jag var påväg till min sista arbetsdag på förra jobbet innan jag började på världens bästa? när F! inte kom med i riksdagen men när en ändå hade jäkligt kul på dansgolvet trots allt? jag vet inte. så, hopp till nästa och bilden ovan! en vän och fotograf tog den på mig när Sverigedemokraterna försökte ha torgmöte vid centralstationen här i Göteborg i sensomras och jag är väl i mitt esse hehe. med ryggen vänd, fingret upp, förakt i hela kroppen men paradoxalt nog mycket värme i hjärtat för att vi var så otroligt många göteborgare som visade vad vi tycker om SD och rasism. nu är det dags igen och jag vet att Göteborg inte kommer vika sig -vi kommer alltid stå beredda vid barrikaderna för även vår yttrandefrihet.
punkt.





läs här om hur ni är med i Emily's julkalender och klicka nedan för att se tidigare luckor:
Lucka 3: En bild på någon du älskat i år.
Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år.
Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma.