hur man botar en feminist;


i torsdags när jag sjukskrev mig från årets första arbetsdagar kände jag att fasen, jag bara måste hitta något att sysselsätta mig med förutom att gå igenom allt på diverse playkanaler. så jag gav mig iväg, hostandes, till en Akademibokhandel och införskaffade äntligen Nanna Johanssons nya bok 'Hur man botar en feminist'. och det var värt besväret kan jag säga.



bästa delen <3

 

alltså vart ska en börja? jag älskar ju redan Nanna Johansson och det hon innan har levererat men nu älskar jag henne, om möjligt, ännu mer. mitt feministhjärta klappade snabbare och snabbare för varje sida jag gick igenom och jag har skrattat högt flera gånger från soffan. men ni som inte har så bra koll på denna serietecknare eller bok så har hon tidigare gett ut en del serieböcker hos förlaget Galago och det som genomsyrar hennes verk är samhällskritik, utseendehets och feminism. för att beskriva väldigt kort. och den röda tråden, som är så himla tydlig, är hennes satiriska humor.
 
denna bok kommer jag bläddra igenom fruktansvärt många gånger i mitt liv, vet jag. för den är så fruktansvärt jäkla överbra, fantastisk, rolig, klockren och peppig. köp och läs snarast!
 
#1 - lovisa

AWSEOME. älskar "hur många deciliter behöver du?" måste stödja och köpa.

Svar: eller hur! ja men gört!!!!!!
Sister Disco

#2 - Jennie

Åh, älskar henne! Gillar henne på politism men kul att ha i bokform ju :)