Karlskrona, day 1;
om cirka fyra timmar går tåget från Karlskrona tillbaka till Göteborg och jag lämnar kanske mina mysigaste dagar på länge bakom mig. alltså gud. jag visar mycket resebilder nu men jag kan liksom inte låta bli, så jäkla fint som jag har haft det.


i lördags efter 14-tiden kom jag alltså fram till Karlskrona och en somrig mamma som mötte mig.

den här vyn, när en strax kör in i det lilla samhället jag är uppväxt i, får det alltid att suga till lite i magen. denna lilla oas jag har hatat lika mycket som jag älskar nu.

mamma behöver knappt fråga längre vad jag önskar för mat när jag kom hem. ALLTID tacopaj.

inte så lång stund efter vi ätit klart satte vi oss i bilen och begav oss iväg. 'flydde' är nog ett bättre ord egentligen.

vi flydde hit. Pettersvik som jag annars ratat pga brukar vara ganska kallt, men det finns inte tid för sådana tankar när en nästan smälter bort.


<3

promenerade lite i Torhamns hamn.

fortsatte med carpandet (böjning av carpe diem, är det en Göteborgsgrej förresten?) med rabarberpaj på altanen. och det var första dagen hem-hemma.







from last Saturday, my first day in Karlskrona. or outside Karlskrona, to be correct.
#1 - Daniella 🌙

det är den bästa göteborgsgrejen i år.

Svar: high five på det!
Sister Disco

#2 - elise

ser dödsmysigt ut!