Karlskrona, day 3;
såhär såg min tredje dag ut i mina hemtrakter, alltså i måndags. och det var nog min favoritdag då det var hänga-hos-farmor-dagen!


här bor hon alltså. ni som följt bloggen fler somrar har nog sett det innan hehe. hade varit en dröm att få ta över i framtiden.

jag bjöd på middag och det blev min indiska gryta. haha alltså måste lära mig någon ny maträtt snart.. den fick väl godkänt i vilket fall som helst!

jag hade lovat henne att hjälpa till lite i trädgården om det behövdes och vi plockade bland annat hallon. fick sådana nostalgikänslor då jag nog inte gjort det sedan jag var liten och spenderade så himla mycket tid i hennes hallonbuskar. <3

jag kallar de här två bilderna för 'Gullig farmor i vinbärsbuske'.

hennes egna hallonkräm till kaffet. åh.

ibland var jag snäll när jag var liten hehe.

vi bläddrade i massa fotoalbum och världens vackraste mamma dök upp <3 jag tror hon kan vara runt 19-20 år här.

sedan hämtade mamma mig när hon slutat jobbet och vi åkte nästan direkt iväg för att bada.

det här är en av mina favoritplatser här på jorden. för det är så lugnt, varmt i vattnet, långgrunt på vissa ställen och inte jättemycket folk. insjöar alltså, sådan bra grej.

efter bad, några wraps och fika åkte vi hemåt igen. och det var slutet på den dagen.




sådan förbaskat fin dag. jag står ju min farmor väldigt nära med tanke på att hon passade mig och mina syskon jätteofta när jag var liten och jag typ bodde i hennes trädgård och vi kom ännu närmare varandra när min kind-of-låtsasfarfar gick bort förra året. men denna dag toppade vi nog det, då vi kanske för första gången pratade om vad hon jobbade med och hade för intressen när hon var ung, om farfar och hur de träffades osv. så fint och jag kände att hon tyckte mycket om det med, speciellt när hon liksom höll lite löst i min arm när vi skulle säga hejdå för denna gång. det finns mycket jag inte kan prata om för att hon inte riktigt hänger med i tiden (mina tre tatueringar har jag målat med tusch och mitt ex av samma kön var en kompis på besök förra året), men gosh. hon är världens finaste människa.







day three in Karlskrona and my favorite day cause I hanged out at my grandmother's.
 
#1 - Rebecca Wahl

fina bilder!

Svar: tack!
Sister Disco

#2 - Isabella Lindquist

Alltså.. Hennes fina hem! Tapeten i trappen är riktigt drömmig.
Tanter är förresten toppen <3