Karlskrona, day 4 & 5;
min näst sista dag i hemstaden, alltså tis den 22 juli, lånade jag föräldrarnas bil och körde in till centrum. och gick med raska steg hit, till Stumholmen som har denna fina utsikt.

och bakom mig det här. båtsnickrarhus, lägenheter, Marinmuséet (byggnaden näst längst till höger), hopptorn och bryggor. det har det mesta alltså.

kollade lite locations för en av plåtningarna jag skulle ha lite senare.

älskade himla stad. här ser ni Trossö som är centrum i Karlskrona liksom. väldigt sällan en säger det, men om vi ska vara specifika så. de två tornen där borta är Fredrikskyrkan på Stortorget förresten.


hade en plåtning med Cajsa och gick sedan, tillsammans med hennes pojkvän, till Café Tre G och lunchade. jag fick, efter lite missförstånd, en sallad som blev över förväntan trots allt. och gud vad de har ändrat mycket i menyn. mer sallader, raw food osv nu än innan när de mest hade saker med räkor på typ.

en annan överraskning: loppis i Hoglands Park som det är varje tisdag. inte särskilt mycket, men iniativet är ju grymt och det blir nog större med tiden!

träffade sedan min kusin Sandra och vi tog en kaffe på Café Lennarts innan vår plåtning.

kan ha stans mysigaste uteservering.

jag körde sedan hem, åt middag med mamma och körde sedan till en av mina bästa vänner i Torhamn som jag inte träffat på typ ett år. vi tog ett kvällsdopp med finaste solnedgången och uppvärmt vatten.

dagen efter åkte jag och mamma in lite tidigare till stan (läs: centrum, Trossö) och strosade runt ett tag innan jag åkte med tåget.

gick till Tre G ännu en gång och testade deras raw smoothies som var så jäkla goda. tips!

denna söta mobilbild på mig och mamma får avsluta kanske de finaste och mysigaste dagarna i mina hemtrakter sedan jag flyttade hemifrån.





dag 1, dag 2, dag 3.





day 4 and 5 in my hometown Karlskrona. try the Google translator in the sidemenu!
day 1, day 2, day 3.
#1 - E

det är fredrikskyrkan

Svar: oj, klart det är haha!
Sister Disco