My Mad Fat Diary;

Hej Blekk tipsade ju om den brittiska serien My Mad Fat Diary från 2013 häromveckan och efter påtryckningar av flera vänner började jag kolla på den idag. och. herregud. så. bra. den utspelar sig 1996 och handlar om tonårstjejen Rae som blir utskriven från psyket efter sitt självmordsförsök efter nästan ett halvår men hennes bästa vän och deras vänner tror att hon varit på semester i Frankrike. de vet alltså ingenting om hennes psykiska hälsa och kroppskomplex. jag vill inte avslöja för mycket men den berör ätstörningar, fatshaming, psykisk ohälsa, kroppsideal, könsroller, vänskap och kärlek i en enda fantastisk röra. och det bästa (förutom soundtracket) är att det inte syns offerkoftor på långa vägar. den är rak och ärlig i och med att den är upplagd som en dagbok.

så se denna snarast, den finns att ladda ner till exempel. själv har jag precis gråtit och skrattat så himla mycket genom första säsongen och ska sätta igång andra nu. och jag säger som Hej Blekk: det är en sådan serie jag önskar gick på tv när jag var 17 år.


 




I started watching the British series My Mad Fat Diary today and I fuckin' LOVIN' IT. you HAVE TO watch it!
#1 - elise

alltså den är såååååååååååå bra. helt kär i rae och chloe och finn och ahhh musiken och ALLT. så jävla fin serie <3 <3 <3

#2 - Jennifer

Alltså åh, älskar älskar älskar! Rae är en så himla bra karaktär. En vill bara krama om henne och hänga alla eftermiddagar i all evighet. 💛💙💜💚❤️

Svar: kan inte annat än att hålla med dig! blev kär i henne efter ungefär 5 min. och det är SÅ skönt att ingen kille i serien porträtteras direkt som ett allmänt svin. alla är så fina och har sina olika sidor!
Sister Disco