Växjö, day 1;
i torsdags mitt på dagen kom jag alltså fram till Växjö och såhär såg den dagen ut:


jag behövde mat ganska snabbt pga hade inte ätit något sedan frukost så vi gick till Condeco och jag åt en lite trött buffé men mättande.

det var denna person jag hälsade på. vi lärde känna varandra för åtta år sedan då vi var ihop ett tag och han har varit en av mina bästa vänner sedan dess.

när vi ändå var i centrum gick vi till Emmaus. jag provade så galet mycket kläder och fick med mig tre drömplagg. ni får se snart tror jag!

och ekologiska butiken Johannas(?). mysigaste lilla ekologiska butiken jag sett med allt från sojafärs till tvål liksom.



sedan var det dags för mat och han svängde ihop en asiatisk grej med glasnudlar, stekta grönsaker, soja, sesamfrön m.m. SÅ gott!

hejhej här är vi, färdigfixade för kvällen!

bjöd hem en kompis till honom (han jag skulle fota dagen efter) på lite balkongöl.

och så avslutade vi kvällen med en och annan öl på mysiga Kafé Deluxe.





Växjö day 1, last Thursday. lunch, thrift shops, Asian food, balcony beers and pubs.
#1 - oroshjärta

åh! min gamla hemstad<3