Berlin;



photos from Pinterest.



vet ni vad? igår bokades flygbiljetter till Berlin för 29/12-2/1. jag lovade ju mig själv när jag åkte till London 2012 att jag skulle besöka en ny europeisk stad varje år och drömmen om Berlin slår nu in. och nyår dessutom!!! alltså. det ska bli så. himla. fint. så nu behöver jag exakt alla tips ni kan tänkas att sitta inne på! allt från vegställen till grymma pubar/klubbställen, saker att se, utställningar att besöka och gator en bara måste spatsera på. ALLT! det behöver ju dock vara tillgängligt då jag ska åka med hon jag jobbar med (<3), men tipsa loss så kollar vi sådant sedan!


tackpuss!






you know what? I'm going to Berlin 29/12-02/12!!!! it's gonna be. so. so. lovely. and now I need tips from you about everything from veg places, pubs/Clive, things to sea, galleriet to visit and streets we just have to see. thanks!
#1 - elise

åh vad underbart! ÄLSKAR berlin!! om du vill lyxa lite borde du sticka till lucky leek i prenzlauer för vegan fine dining (dock inte så dyrt om jag minns rätt!) asgott!

#2 - Daniella 🌙

finns hur många underbara takpubar som helst. gå upp för små trappor genom hus' vindar och voila! <3

Svar: går inte med rullstol dock hehe.
Sister Disco

#3 - MATILDA

Vad kul!! :D

#4 - saga

i Friedrichshain och Kreuzberg finns asmånga veganska matställen. Laddade ner happy cow (heter appen det?) och kollade när jag var där, så många prickar som visade matställen! Asmysigt område också.