Popaganda, day 1;
efter plåtningen med Anna-Karin så gick vi och åt mitt livs godaste veganpizza på Dennisos på Götgatan. herregud så mycket ost, det var fantastiskt!

SEDAN VAR DET ÄNTLIGEN DAGS!

det första vi gjorde när vi kom in på festivalområdet var att klampa in hos Djurens Rätt högljudda och peppade haha och var med i någon tävling, tog kort i Monkis fotoautomat och drack öl i solstolar på ena barområdet. med solen i ansiktet, än så länge.

jag fotade gulliga besökare.

och så såg vi Nicole Sabouné som var exakt så bra som jag förväntade mig. alltså wow.

sedan öppnade sig himlen och världens monsterregn dränkte oss. alltså denna bilden hahahaha <3

tur att det slutade regna när tyska Yelle började på stora scenen och jag skulle fota. och vilken dansfest det blev!

dagens sämsta bild pga det började ösregna igen men jag träffade på fina och inspirerande Frida och hennes pojkvän i trängseln under ett träd. det var fint!

såg NONONO vilket var fett tråkigt tyvärr, så jag fotade mest folk hehe.

ja hela instagram och bloggvärlden var där kändes det som. jag träffade även på Sara och hennes pojkvän. fina trevliga paret liksom!

Pontus de Wolfe. sjukt trevlig och jag peppade honom lite extra att spela i Göteborg snart.

spexelispex!


dagens andra konsertfotografering var med Kelis.

tjena Sandra Beijer och Nina Åkestam! jättekul att träffa Sandra igen. sist var förra året typ klockan 05:30 efter ett skogsrave i Göteborg under WoW liksom.


jag fotade/såg Twin Shadow. festivalens stora överraskning kanske för de var helt sinnessjukt bra.

haha älskade att jag som älskar att smygfota folk kunde liksom gömma mig lite bakom att jag fotade för Festivalrykten.

fotade/såg London Grammar. att jag inte började lipa var otroligt för gud vilken röst hon har.

jag fotade och såg The Pains of Being Pure at Heart, som jag hade peppat som fasen för och som var superbra!

popkids <3

matpaus med Chips'N'Tofu med veganmajo vilket var asgrymt.

LILY ALLEN!!! kan inte riktigt fatta att jag har fotat henne och därmed stått typ en meter ifrån ibland?

så jäkla fett var det och när jag hade fotat klart stod jag och Anna-Karin på andra sidan staketet vid ena barområdet och dansade/skreksjöng.

sedan avslutade vi kvällen med att se lite spelningar och öl på Göta Källaren och det var första dagen av Popaganda!
 
 



© Madeleine Martinsson.



day 1 at Popaganda. try the Google translator in the sidemenu!
#1 - elise

fan vad duktig du är på att fota!!!!

Svar: tack så mycket, kul!
Sister Disco

#2 - moa

herregud vilka bra bilder!!! alltså verkligen sjukt bra.

Svar: tack babe!
Sister Disco

#3 - Vintage Johanna!

Åh skojsigt & mumsigt, grymt snygga bilder! :)

#4 - Frida

Haha dränkt katt, fint att säga hej!

Svar: alla var vi dränkta! fattar inte hur jag INTE blev sjuk dagen efter. helt otroligt. ja men verkligen!
Sister Disco

#5 - Klara

Regnbilden på Anna-Karin är ju fantastisk!

Svar: haha jag vet! vill rama in!
Sister Disco

#6 - Jennifer

Så sjukt snygga bilder!!

Svar: åh tack så mycket!
Sister Disco