Popaganda, day 2;
fin Håkan-påse under Little Jinder.

Vit Päls hade sin sista spelning någonsin :(

men folk var glada ändå.

träffade på gulliga Karoline!

festivalens kanske skönaste människor. de var EXAKT såhär glada.

grymma Zhala.

Nicky och Rebecca. så fina.

Monkis område var så jäkla schysst. pingis, fotoautomater, frisyrfix och gratis Slush.

hejhej Elsa, Pelle och Pontus!

HÅRET.

Aluna George var en av typ tre akter jag inte lyssnat på innan och hon var asgrym.

jag fotade och såg Hurula. alltså han är så jäkla bra. och snygg hehe.

<3

det var sjukt ösigt!


sedan fotade jag och såg Icona Pop!!!! behövde inte fota dem egentligen men gjorde det bara för att jag kunde :)

de var helt sinnessjukt bra och stod nog för största öset under hela festivalen. så himla mycket dans!

och så träffade jag denna tjej till höger (och hennes pojkvän) som jag gick i samma klass som i årskurs 1-8 (bytte klass) och vi hade inte träffats på 10 år. vi bestämde innan festivalen att vi skulle ses och jag var supernära att börja grina när hon knackade mig på axeln. jisses så fint.

vi gick till ena barområdet och såg/lyssnade på First Aid Kit. hade nog dock varit mysigare med mindre publik och därmed mer intim konsert liksom.

jag var femte hjulet hehe. och hon var så jäkla lik Nour?!

sedan smet jag iväg till Lilla Scenen för jag skulle fota Kindness.

egentligen tycker jag att det är ett töntigt begrepp men vet inte hur jag annars ska beskriva det, men jag fick fullständig hjärtsnörp bakom kameran. Kindness är den absolut snyggaste och coolaste människan jag någonsin sett. wow.

han var grymt bra och superfin med publiken som ni ser.

sedan dagens och festivalens sisa akt -Veronica Maggio. och så nervös jag var när jag skulle gå in i diket.

det var hur häftigt och kul som helst att fota och hennes konsert och avslutningen var M A G I S K.



tack Festivalrykten för att jag fick fota för er ty det var det absolut roligaste och mest lärorika jag gjort i hela mitt liv antagligen. och tack Popaganda för en helt fantastisk festival med galet bra line-up! längtar redan till nästa år!







day 2 (and last) at Popaganda in Stockholm. try the Google translator in the sidemenu!
 
#1 - Anonym

Jättesnygger bilder! fotar du helt manuellt eller på P eller Av/Tv eller liknande? Vilken kamera och objektiv använder du? (:

Svar: tack så mycket! jag fotar ALLTID manuellt för kan styra mest då och få det som jag vill. sedan använder jag min älskade Canon EOS 6D och på festivalen använde jag Canon 50/1,4 och Sigma 24-70/2,8.
Sister Disco

#2 - Åsa

Såg dig och blev så glad och tänkte gå fram och säga hej, men sen fegade jag ur.
Skitsnygga bilder!