Stockholm, day 1 1/2;
onsdag eftermiddag förra veckan anlände jag alltså till Stockholm och finaste Rebecca (som inte riktigt fastnade på kort). hon mötte mig på t-centralen sedan åkte vi hem till henne och åt tacos innan hon stack iväg och plåtade modeveckan.

ett par timmar senare begav jag mig hit till Bonden Bar på söder för att äntligen gå på Friheten, Stockholms första feministkrog som dessvärre skulle ha sommaravslutning.

här är jag och Isabel, en av de som arrangerar klubben och som även har denna grymma tumblr-sidan. och vi klickade så fint! sjukt fin person.

hennes kompisar var också guld.

och kvällen fortsatte med massa dans, skrikallsång, standup, brandtal och hälsande på Twitter-idoler hehe. väldigt bra första kväll i huvudstaden!

på torsdagen åkte jag till Gamla Stan. Rebecca var alltså väldigt busy, men tur jag tycker om att vara själv också.


gick till Naturbageriet Sattva på Stora Nygata för lite fika innan det var dags för upptäcktsfärder. dog på denna kanelbullen.

det tog väl sedan ungefär fem minuter på Västerlånggatan innan jag höll på att få panik över allt folk.

promenerade över till Södermalm.


gick till Lisa Larssons Second hand.

kände mig dock lite lätt felplacerad, jag som mest gillar 90-tal just nu om en ska prata decennier.

men det var ju fint i alla fall.

gick till Pop Boutique på Skånegatan 73 som hade en skitsöt butikshund.

köpte denna keps där som jag sedan hade på mig exakt varje dag efter det. älskar. köpte även lite annat på Stadsmissionen (där jag tog detta kort) men det får ni kanske se en annan gång.


gick igenom Stora Blecktornsparken och Tullgårdsparken och snackade lite med dessa får.

gick till Eriksdalsbadet och hämtade ut mitt fotopass :)))))))

unnade mig en tunnelbaneresa typ en station hehe och gick till Falafelbaren på Hornsgatan 39. och herrejösses. denna falafelsallad var den absolut godaste falafelrätten jag ätit i HELA mitt liv. så himla mycket olika grönsaker och röror, perfekta falaflar och grymma såser. att jag inte gick dit mer än en gång är ju märkligt.

mötte upp dessa två fina igen. gick till sunkhaket Nivå 22 på Fridhemsgatan 17 pga deras öl som kostade under 30 kr men visade sig vara ännu sunkigare för en bartender var homofob. han tyckte det minsann var logiskt att en kvinna och en man skulle få pussas på stan MEN inte två kvinnor. dessa hjältar skällde ut honom medan jag var ganska tagen, sedan gick vi.

köpte chips och satte oss på Skinnarviksberget en stund. galet fint alltså.

sedan avslutade vi pubrundan med någon slags sportbar och hade det så himla roligt bara.






day 1 1/2 in Stockholm last week. feminist club, vegan café, a long walk through Gamla Stan and Södermalm, some shopping, parks, awesome falafel, beers and new friends.
#1 - lovisa

alltså kanelbullar som en äter med kniv och gaffel? löjligt bra!!

Svar: ja för att de är så stora! genialiskt!
Sister Disco