Dior girl, locations, könskorrigering, Flickrummet och Saga Norén Länskrim Malmö;


Lite torsdagstips kommer lastat! Som vanligt är punkterna länkar.


 Hej Blekk skriver om varför det är så klockrent att Rihanna blivit en Dior girl. Efter 70 år anlitar de för första gången en svart kvinna. Wow. (tolkningsfritt wow)
 Emma Svensson tipsar om 10 grymma locations i Stockholm. Detta fick mig att googla loss i Göteborg och har kanske en fet plåtning på G nu. Kanske ska även jag skriva en lista i framtiden? Vill ni det?
 Love har blivit intervjuad av Metro om att han behandlar sig själv för att få rätt kön. Sjukt intressant att läsa och jag tycker även ni ska läsa här om hans tankar kring artikeln! Jag tycker även ni ska följa honom på instagram på @rreeuuqq (men pass på, idiotinstagram raderar honom typ hela tiden) och kolla in hans webshop här.
 Om Madelein, 70 år, som antagligen är världens äldsta DJ. ÄLSKAR HENNE.
 Frida visar ju inte bara sina fantastiska fotografier på sin blogg, utan även massa kulinariska magier. Jag måste verkligen köpa en stavmixer asap.
♦ Flickrummet. En klubb som bokar enbart icke-män som dj's på sina klubbar Vampire Lounge i söder i Stockholm och kör flera dagar i veckan just nu. Jag MÅSTE dit och MÅSTE få dj'a där med Millen-Kollin hehe. Håll koll här och läs vad Nöjesguiden har skrivit om klubben här!




Avslutar med denna HYSTERISKT roliga video. Är nog bara roligt om en har sett Bron, vilken jag ska prata om väldigt snart promiz.


#1 - Sandra

Att tycka att någon är "hysteriskt rolig" pga aspergers är väl inget annat än kränkande och hån? (angående Saga Norén, som f.ö ska "tonas ned" i säsong 3 eftersom många aspies har tagit illa upp av att hon i många scener framställs som någon man ska skratta åt)

Svar: Fast jag har ju inte sagt att jag tycker hon är rolig pga Aspergergers. Är ju snarare du som kränker för att du INTE antar att jag tänker på hennes personlighet i första hand. Personer med funktionsvariationer har också en personlighet, även Saga Norén. Och det sistnämnda har jag inte läst om och är ganska irrelevant i detta fall då jag inte skrivit något om hur trovärdig jag tycker hon är. Som sagt, inte ens nämnt hennes Asperger.
Sister Disco