one dream, one trip and first invoice;


God kväll! Förutom en förjävlig ryggvärk och att jag skulle haft min stora mensplåtning idag men den fick skjutas upp pga regn, så är mycket väldigt bra just nu. Framförallt tre grejer: Min konsertplåtning av Seinabo Sey var egentligen en testplåtning för Rockfoto och i torsdags vaknade jag upp till ett besked att jag får testplåta för dem i 3 mån. Jag har drömt om detta sedan förra sommaren och såhär två dagar senare känns det fortfarande helt sjukt. Samma dag skickade jag iväg min första faktura för fotojobb och ska skicka iväg den andra med post på måndag. Och nästa helg åker jag till Stockholm och ska bl.a. fota en skådespelare. Kompisar, kämpar en hårt och tror på sig själv så kommer det löna sig. Veckans lärdom, just sayin.


En annan fin grej som inte har med mitt fotograferandet är att jag äntligen börjat kolla på flyg och hotell i Edinburgh för att hälsa på Jennifer i slutet av maj. Längtar så.
Allt känns lite lätt surrealistiskt just nu. Nästan som denna nya helt fantastiska musikvideo med Noonie Bao.








Good evening! Except from back pain from hell and that I had to cancel my big menstrual photoshoot today due to rain, many things are great right now. Especially these: My concert photo shoot of Seinabo Sey was actually a test shoot for Rockfoto and last Thursday I woke up to the news that I get to test shoot for them in 3 months. I've dreamed about this since last summer and two days later it still feels quite sick. The same day I sent my first invoice for a photo job and will send the second one on Monday. And next weekend I will go to Stockholm and will shoot an actor. Friends, fighting hard and believe in yourself will pay off. This week's lesson, just sayin.

Another nice thing that hasn't to do anything with my photography is that I've finally started to find flights and hotels in Edinburgh to visit Jennifer at the end of May. Longing so.
Everything feels quite surrealistic now. Almost as surrealistic as this new fantastic music video with Noonie Bao.
 
#1 - elise

åh grattis grattis! så kul att höra :D

och vad roligt att du ska hälsa på jennifer, hon verkar så jävla trevlig och fin på alla sätt och vis.

Svar: Tack så mycket! Men eller hur, det kommer bli tokroligt och tokfint!
Sister Disco

#2 - Natalie

Så fina ögon du har.........och grattis!
Sjukaste musikvideon jag sett tror jag, men den var trollbindande.